Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Karp w ławicy płotek >>

Karp w ławicy płotek

Search Engine Marketing - metoda dotarcia do nowych klientów

Przydatności internetu jako narzędzia marketingowego nie trzeba nikomu udowadniać – to dzisiaj truizm. Żyjemy w świecie, w którym sieć internetowa obecna jest w codziennym życiu każdego z nas.

Dla jednych internet to tani i łatwo dostępny kanał komunikacji w postaci poczty elektronicznej, dla innych możliwość stałego kontaktu za pomocą różnego rodzaju komunikatorów (Skype, Gadu Gadu, Google Talk) lub portali społecznościowych (Nasza-Klasa, Facebook, Goldenline). Ale przede wszystkim internet to powszechnie dostępne źródło informacji i coraz częściej wybierana forma rozrywki.

Marketing w sieci

Na co dzień korzystamy z wyszukiwarek takich jak Google czy Yahoo, poszukując odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Poczynając od tych prostych (gdzie zjeść, jak dojechać, kim jest...), kończąc na tych zdecydowanie bardziej skomplikowanych. Za pośrednictwem internetu robimy zakupy oraz kontrolujemy nasze finanse, optymalizując wydatki i poszukując najtańszych ofert. Pierwszym krokiem w aktywności internetowej większości internautów są wyszukiwarki, które najlepiej porządkują informacje w sieci. Wielu z nas nie potrafiłoby już sobie wyobrazić życia bez tego relatywnie nowego narzędzia.

Tylko przydatne informacje

Sieć internetowa po prostu ułatwia życie – zarówno studentowi szukającemu najbliższej pizzerii, jak i właścicielom lokalnego sklepu obuwniczego, którzy zaprezentować mogą online swoją najnowszą kolekcję. Według badania Forrester Research w 2008 r. 64 proc. Europejczyków zaglądało do sieci przynajmniej raz w miesiącu, a 55 proc. z nich kupiło jakiś produkt online. Ponad 80 proc. użytkowników przyznaje, że korzysta z internetu aby porównać oferty i ceny przed zakupem różnych produktów, niezależnie od tego, czy kupują online czy offline. Internet stwarza firmom okazję dotarcia do nowych oraz istniejących klientów przy minimalnych kosztach. Skoro potencjalni klienci są online i aktywnie szukają, to na pewno warto dać się znaleźć.

Tymczasem okazuje się, że spośród rozwiniętych krajów Unii Europejskiej Polska pozostaje w czołówce państw z największą liczbą firm, które nie posiadają własnych stron internetowych – większość małych firm nie ma swojej witryny, a to właśnie one najbardziej potrzebują wyszukanych i tanich narzędzi, aby możliwie najefektywniej zaprezentować swoją ofertę. Pomimo oczywistych korzyści, jakie daje własna witryna, właściciele małych firm często wyobrażają sobie, że stworzenie strony internetowej albo kampania reklamowa w sieci wymagają specjalistycznej wiedzy i dużych nakładów finansowych. Tymczasem wcale tak nie jest. Istnieje możliwość wykorzystania sporej liczby bezpłatnych narzędzi dostępnych w internecie, pozwalających na samodzielne utworzenie witryny WWW (zaczynając od najprostszych, takich jak Witryny Google). Strona WWW to jednak nie wszystko. Samo jej istnienie nie przynosi jeszcze lawinowego przypływu klientów i wzrostu zainteresowania naszą ofertą. Właśnie z tego powodu mali przedsiębiorcy postrzegają internet jako mało efektywny element. Kluczowym czynnikiem powodzenia przedsięwzięcia jest właśnie etap promocji naszej witryny. Aby osiągnąć możliwie najlepsze wyniki powinniśmy skoncentrować się na formach reklamy, które przyniosą nam największy zwrot z inwestycji. Wyobraźmy sobie sytuację idealną, w której użytkownicy szukający restauracji trafiają właśnie na reklamę naszej małej lokalnej pizzerii. W świecie tradycyjnej reklamy, gdzie każdy konsument jest bombardowany milionami przekazów reklamowych, jest to praktycznie niemożliwe. Ale właśnie to jest esencja marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(87)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: google | SEM

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum