Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Pod pełną kontrolą >>

Pod pełną kontrolą

System zarządzania Forte

Jak dzięki wdrożeniu nowego systemu wspierającego zarządzanie można zmniejszyć koszty działalności, usprawnić pracę działów i badać rentowność firmy? Wystarczy wybrać właściwe oprogramowanie i partnera gwarantującego bezpieczeństwo funkcjonowania systemu.

  Zanim klient zwrócił się do nas, znał bardzo dobrze swoje
  potrzeby. Aby móc spełnić wszystkie jego oczekiwania
  przeprowadziliśmy analizę przedwdrożeniową i dopiero wówczas
  mogliśmy zaproponować właściwe rozwiązania.


Mariusz Partyka, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor działu Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions

Rozwój wymusił zmiany

Przedsiębiorstwo Stanisława Repińskiego z Kościerzyny to jeden z liderów rynku budowlanego i transportowego w północnej części Polski. Założony w 1989 roku Zakład Robót Ogólnobudowlanych stał się fundamentem rozwoju rodzinnej działalności, która obecnie koncentruje się na realizacji różnego rodzaju inwestycji, handlu detalicznym i hurtowym profesjonalnych elektronarzędzi, spedycji, przewozach krajowych i międzynarodowych. Prężnie rozwijająca się firma potrzebowała sprawdzonego oprogramowania, zapewniającego sprawną obsługę klientów i bieżącą kontrolę przepływów finansowych.
Głównym motywem zmiany oprogramowania była chęć odzyskania pełnej kontroli nad rozrastającą się firmą. Chcieliśmy, aby system był ujednolicony, a wszelkie transakcje czytelne – mówi Stanisław Repiński, założyciel i prezes firmy.
System wykorzystywany wówczas w firmie, wykonany w technologii DOS nie był w stanie spełnić wymogów związanych z dynamicznym rozwojem firmy i rozstającymi się strukturami. Nowy system musiał wspierać wszystkie obszary jej funkcjonowania, a właścicielowi firmy zależało przede wszystkim na sprawnym dostępie do danych i efektywnej kontroli przepływów finansowych. Poza tym, producent oprogramowania nie rozwijał go od dłuższego czasu i zaczęło brakować wielu funkcjonalnych modułów.
Oprogramowanie Symfonia  spełniało wszystkie stawiane mu wymogi. Jego wdrożenie przeprowadziła firma MAP solutions Sp. z o.o.
Rozpoczęliśmy poszukiwania znanego i sprawdzonego oprogramowania, a także integratora, któremu moglibyśmy powierzyć przeniesienie danych do nowego systemu. Wybraliśmy firmę MAP solutions i nie bez znaczenia była tu czołowa pozycja firmy wśród partnerów producenta oprogramowania – mówi Stanisław Repiński, właściciel firmy.

Właściwa decyzja

Nowy system musiał wspierać wszystkie obszary funkcjonowania firmy i zapewnić szybki dostęp do informacji o przeprowadzanych transakcjach.
Zależało mi na dostępie do danych o przeprowadzanych transakcjach w dwóch oddalonych od siebie marketach narzędziowych. Nie mogłem dopuścić do tego, aby klient zakupił w jednym z nich towar z odroczonym terminem płatności i zrobił to ponownie w drugim markecie. Musieliśmy zadbać o efektywniejszą kontrolę wszystkich prowadzonych przepływów finansowych i zapewnić  sobie szybki dostęp do danych o transakcjach – wyjaśnia Stanisław Repiński.
Wprowadzenie oprogramowania zostało poprzedzone analizą przedwdrożeniową obejmującą zdefiniowanie potrzeb firmy, harmonogram  oraz charakterystykę wdrożenia.
Zanim klient zwrócił się do nas, znał bardzo dobrze swoje potrzeby. Aby móc spełnić wszystkie jego oczekiwania przeprowadziliśmy analizę przedwdrożeniową i dopiero wówczas mogliśmy zaproponować właściwe rozwiązania – mówi Mariusz Partyka, Dyrektor Działu Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions Sp. z o.o.
Najwłaściwsze okazało się wdrożenie Systemu Zarządzania Forte: Finanse i Księgowość, Handel, Środki Trwałe, Kadry i Płace oraz aplikacji Nasz Bank, usprawniającej komunikację pomiędzy programami Symfonia, a bankami obsługującymi rachunki firmowe.
Dział Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions zaproponował także szereg rozwiązań, które zaspokoiły wszystkie oczekiwania biznesowe klienta i pozwoliły na sprawną wymianę danych w dwóch oddalonych od siebie marketach z narzędziami.
Klientowi zależało na tym, by mógł odbywać się eksport rozliczeń dokumentów z FKF do drugiej lokalizacji wraz z rozliczeniem dokumentów sprzedaży - wyjaśnia Sławomir Groszyk, Dyrektor Działu Wdrożeń MAP solutions.
Eksport dokumentów z systemu handlowego odbywa się w oddalonym markecie z wykorzystaniem standardowych mechanizmów wymiany danych wbudowanych w oprogramowanie Symfonia. Użytkownik wysyła dokumenty sprzedaży i magazynowe do księgowości. Integracja rozrachunków odbywa się automatycznie. System finansowo – księgowy automatycznie generuje i wysyła stany rozliczeń dokumentów, które również automatycznie zostają wczytane do systemu handlowego w czasie rzeczywistym.

Rozwiązania dodatkowe

W oddalonych od siebie marketach wprowadzono także automatyczną synchronizację kartotek towarów i kontrahentów, która automatycznie uzupełnia wszystkie brakujące pozycje.
Firma Stanisława Repińskiego korzysta także z modułu „Ofertowanie”, umożliwiającego sprawne tworzenie, ewidencjonowanie, edytowanie, wyszukiwanie i  drukowanie ofert. Pozwala on także wygenerować z zatwierdzonej oferty zamówienie, na podstawie którego dalej prowadzona jest transakcja z klientem.
Pracę magazynu usprawnia zaś raport „Zamówienia własne na podstawie obcych”, który pozwala na sprawne uzyskanie informacji o brakujących towarach na magazynie. Na podstawie wprowadzonych do systemu zamówień od klientów oraz aktualnych stanów magazynowych, system wygeneruje dokumenty zamówienia na brakujące pozycje do dostawców. Dokumenty te, tzw. „zamówienia własne”, są powiązane z dokumentami źródłowymi, tzw. „zamówieniami  obcymi”. 
Umożliwia to kontrolę, a także bieżące dostarczanie informacji jaki towar, dla jakiego odbiorcy, kiedy będzie dostarczony.

Wdrożenie

Wdrożenie całego systemu składało z trzech etapów, zakończonych konfiguracją i parametryzacją oprogramowania, przeniesieniu danych, instalacji dodatkowych składników oprogramowania, a także ustaleniu nowego przebiegu procesów dotyczących działania programu.
Wdrożenie nowego oprogramowania wraz z przeszkoleniem pracowników trwało pięć miesięcy. System, jak zapewnia Stanisław Repiński, sprawdza się i w najbliższej przyszłości, będzie rozwijany. Właścicielowi zależy na wprowadzeniu modułu pozwalającego na badanie rentowności wszystkich prowadzonych działań. Firma planuje uruchomienie także sklepu internetowego. Wdrożony system będzie wymagał integracji z wprowadzonymi rozwiązaniami. Zapraszamy do zapoznania się z firmą na www.mapsolutions.pl.


Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 3(95)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: symfonia | map solutions

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum