Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Kolumbowie e-Przestrzeni >>

Kolumbowie e-Przestrzeni

Firma w Internecie

W XV wieku Krzysztof Kolumb, jeden z największych odkrywców naszej ery, wypłynął na bezkresne wody Atlantyku, aby odkryć całkowicie Nowy świat – świat, który nagle stał się ogromny i dawał niemal nieograniczone możliwości. Jedynym problemem, którego na przestrzeni pięciu stuleci nie udało się w pełni rozwiązać, były niewyobrażalne dla średniowiecznych podróżników odległości.

Pod koniec lat 60-tych ubiegłego stulecia rozpoczęto prace nad tworzeniem zdecentralizowanej sieci informatycznej, która pozwala na komunikowanie się komputerów różnych typów, bez względu na dzielącą je odległość. W efekcie tych prac, w 1983 r. Kolumbowie e-przestrzeni zmienili oblicze świata – stworzyli internet.

Obecnie internet jest najpotężniejszym i najbardziej popularnym Źródłem informacji oraz narzędziem komunikacji. W 2006 r. dostęp do internetu miało 16,9 proc. ludzkości, czyli ponad 1,1 mld osób. Nic dziwnego, że firmy, które chcą docierać do klientów skutecznie pokonując bariery czasu i odległości, odkrywają wirtualną przestrzeń jako ocean możliwości, zarówno w zakresie świadczenia usług, jak i rozwoju sprzedaży.

Przedsiębiorstwa przenoszą się w przestrzeń wirtualną

Nie trzeba czekać kilku dni czy godzin na odpowiedź na list, nie trzeba przemierzać setek kilometrów, aby spotkać się z kontrahentem i tracić cennych minut stojąc w ulicznym korku. Możliwość szybkiej dwustronnej komunikacji, jaką daje internet, to wielka szansa dla biznesu. To również okno na świat przedsiębiorstw, którym przyszło działać w coraz bardziej konkurencyjnych warunkach.

Strona internetowa i adres e-mail to obecnie wymagane minimum w prowadzeniu każdej działalności biznesowej. Potencjalny klient nie znajdując wystarczających informacji na temat przedsiębiorstwa czy jego oferty szuka dodatkowych informacji w internecie – dotyczy to w szczególności młodych konsumentów, dla których użytkowanie internetu jest codziennością.

W Polsce jeszcze kilka lat temu posiadanie konta e-mail – nie wspominając o dostępie do internetu w domu – było rzadkością zarezerwowaną dla naukowców lub pasjonatów. Obecnie nie do pomyślenia jest fakt, aby firma nie posiadała swojej strony internetowej lub przynajmniej adresu poczty elektronicznej. Dostęp do internetu i umiejętność korzystania z jego zasobów zmieniło się w praktyczną konieczność. Przez internet nie  tylko przedstawiamy swoją ofertę klientom, ale także rozmawiamy z kontrahentami, negocjujemy wstępne warunki umów czy składamy zamówienia u dostawców. Prowadzenie działalności online jest wygodne nie tylko z perspektywy przedsiębiorcy. To także wychodzenie naprzeciw stale rosnącym wymaganiom klientów, którzy oczekują szybkiej i sprawnej obsługi.

Można nawet pokusić się o stwierdzenie, iż przedsiębiorstwo, które nie istnieje w wirtualnej przestrzeni, nie ma większych szans utrzymać się na rynku i w świadomości klientów.

 

Internet w Polsce

Jak wynika z badania NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC, w 2006 r. w Polsce było 11,5 mln internautów w wieku powyżej 15 lat. Według Głównego Urzędu Statystycznego w 2006 r. dostęp do sieci miało 36 proc. gospodarstw domowych. Oznacza to, że 34 proc. Polaków w wieku 16-74 lat regularnie korzysta z internetu. Internet jest także domeną niemal wszystkich uczniów i studentów – odsetek internautów w tej grupie to 97 proc.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 10(67)2007


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: technologie | internet | firma

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum