Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Pozycjonowanie w Google - jak poprawić widoczność witryny w internecie? >>

Pozycjonowanie w Google - jak poprawić widoczność witryny w internecie?

Artykuł sponsorowany

Popularność strony internetowej buduje się miesiącami. Wszelkie działania związane z poprawą jej widoczności dla użytkowników internetu określa się mianem pozycjonowania (SEO).

Najważniejszym efektem dobrze zaplanowanej strategii jest wysoka pozycja w rankingu wyszukiwarki, która prowadzi do większego ruchu na stronie. Na czym polega  ten proces i komu zlecić profesjonalne pozycjonowanie?

Optymalizacja techniczna strony - podstawa skutecznego SEO

Jakość strony internetowej ma duże znaczenie dla procesu SEO. Algorytm Google bierze pod uwagę między innymi prędkość ładowania witryny, łatwość poruszania się po poszczególnych podstronach czy wdrożenie certyfikatów bezpieczeństwa (SS). Pierwszy krok do skutecznej optymalizacji stanowi więc analiza zawartości serwisu, sprawdzenie poprawności kodu HTML, a następnie wprowadzenie zalecanych zmian. Ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie strony w Google okazuje się również posiadanie wersji mobilnej lub responsywnej, a także opisanie poszczególnych podstron za pomocą znaczników (metatagów) Title oraz Description.

Budowanie atrakcyjnej zawartości witryny

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej nie byłoby możliwe bez dobrych jakościowo treści. Zanim jednak takie powstaną, specjaliści SEO przeprowadzają tak zwany Keyword Research. Etap ten polega na analizie oraz wyborze fraz kluczowych, które najlepiej opisują produkty czy usługi danej marki. Działania wspiera SEO Copywriting oraz Content Marketing – narzędzia odpowiedzialne za tworzenie angażujących, merytorycznych treści.

Jeśli chodzi o teksty, muszą być one nasycone optymalną liczbą wspomnianych słów kluczowych, unikalne oraz odpowiednio długie. Przy wyborze zestawu fraz należy uwzględnić sytuację na rynku, a więc content prezentowany na stronach konkurencji. Im bardziej popularna fraza, tym pozycjonowanie strony w Google okazuje się trudniejsze. Właśnie dlatego warto zaufać specjalistom, którzy dokładnie przeanalizują daną branżę i zaproponują najlepsze rozwiązania.

Link building - profesjonalne pozycjonowanie dzięki wyważonej strategii linkowania

Budowanie popularności danej witryny w sieci oraz przejrzyste linkowanie wewnętrzne to kolejny, niezwykle ważny krok w stronę wysokiej pozycji w Google. Tworzenie bazy odnośników zewnętrznych polega na umieszczaniu linków do danej strony na portalach, takich jak zewnętrzne blogi czy portale branżowe. Link building to obecnie niezwykle trudny proces z uwagi na zmiany, jakie nastąpiły w algorytmie Google. Nie wystarczy jedynie pozyskiwać dużą liczbę linków z innych serwisów. Roboty indeksujące biorą pod uwagę bowiem również tempo ich przyrostu oraz ich jakość. 

Pozycjonowanie strony internetowej to skomplikowany proces. O jego odpowiednie przeprowadzenie zadba doświadczona agencja SEO. Przy wyborze specjalistów należy kierować się jej doświadczeniem oraz referencjami od innych firm, posiadaniem certyfikatu Google Analytics czy możliwością otrzymywania bieżących raportów ukazujących efekty podjętych działań.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum