Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Czym jest pozycjonowanie i SEO? >>

Czym jest pozycjonowanie i SEO?

Artykuł sponsorowany

Pozycjonowanie to zbiór działań, które prowadzone są celem uzyskania dobrej, czyli widocznej, pozycji w wyszukiwarce Google. Poprawnie wykonane pozycjonowanie obejmuje zarówno tworzenie tekstów o odpowiedniej strukturze, jak i techniczną konstrukcję strony. Tymczasem SEO jest znacznie węższą działką stanowiącą element pozycjonowania. Co warto wiedzieć o tych pojęciach?

Pozycjonowanie a SEO - czy to jest to samo?

SEO jest jednym z elementów pozycjonowania, a pozycjonowanie obejmuje znacznie szerszy zakres działań niż samo SEO. Mimo to, oba te pojęcia często stosowane są zamiennie odnośnie tej samej kwestii. Pozycjonowaniem poprawnie nazywa się wszystkie możliwe działania, które zwiększają widoczność strony w wyszukiwarce Google. Z kolei SEO to optymalizacja kodu, struktury strony, linków oraz samego contentu (treści strony, ta część nazywana jest content marketingiem).

Profesjonaliści zajmujący się pozycjonowaniem stosują wiele technik celem wyróżnienia konkretnej strony w Google. Ich praktyczne doświadczenie oraz wiedza pozwala na płynne łączenie różnorodnych metod - dlatego też pojęcia "pozycjonowanie" i "SEO" najczęściej nie są odpowiednio rozróżniane przez osoby postronne.

SEO - co to takiego?

Czytając na temat optymalizacji stron pod wyszukiwarki, można spotkać się z terminem "pozycjonowanie pod SEO". Tego typu działania dzielone są zazwyczaj na dwie kategorie: on page i off page, czyli obejmują pracę na stronie i poza nią.

Do działań na stronie zalicza się optymalizację jakości, długości i unikalności poszczególnych tekstów. Bardzo istotne jest stosowanie odpowiednich słów kluczowych oraz fraz. To jednak nie wszystko: SEO-specjaliści pracują nad strukturą strony i kodu, w tym adresów URL, które powinny mieć odpowiednią zawartość oraz długość. Często pomijanym elementem w popularnym myśleniu o SEO jest sprawdzanie szybkości ładowania się elementów na stronie, a także dostosowywanie strony do poszczególnych typów urządzeń.

Działania off page obejmują różnorodne działania na serwerze, na którym znajduje się dana strona, a także dbanie o odpowiednią ilość i strukturę odnośników do naszej strony z innych witryn.

Jak mierzyć skuteczność prowadzonych działań SEO?

Mierzenie efektywności działań SEO jest stosunkowo łatwe - wysoka pozycja strony jest widoczna "gołym okiem", a także wskazują na to statystyki odwiedzin danej strony. Aby jednak tak się stało, profesjonalista musi przeprowadzić dokładną analizę całej strony, a także konkurencji, zapoznać się z najnowszymi wytycznymi i wskazówkami udostępnianymi przez wyszukiwarkę Google. Warto pamiętać, że działania SEO nie przynoszą wyników "od razu" - na efekty pozycjonowania trzeba nierzadko poczekać parę miesięcy. Systematyczna realizacja dobrej strategii zwiększa szansę na uzyskanie satysfakcjonujących wyników.

Jakie narzędzia pomagają w pozycjonowaniu strony?

Na rynku dostępnych jest wiele złożonych narzędzi ułatwiających lub wręcz umożliwiających pracę profesjonalisty od pozycjonowania. Zalicza się do nich przede wszystkim Google Analitycs i Google Search Console. Dodatkowo także Semstorm, Senuto, Ahrefs czy wtyczki do Wordpressa, będącego najpopularniejszym darmowym narzędziem do budowania stron, w tym witryn e-commerce.

Czy warto samodzielnie prowadzić działania SEO?

Pozycjonowania nie da się nauczyć w jedną noc, a nawet w miesiąc. Doświadczeni specjaliści swoją wiedzę budują latami - pracując przy różnorodnych stronach i witrynach, a także poznając kolejne narzędzia. Rozwijanie warsztatu pozycjonera trwa tak naprawdę bez końca - głównie dlatego, że coraz to pojawiają się nowe wytyczne Google dotyczące optymalnego konstruowania stron i treści. Nie bez znaczenia jest również fakt, że konkurencja nigdy nie śpi - dlatego chcąc utrzymać dobrą pozycję naszej strony, czy ją polepszyć, konieczne jest regularne prowadzenie działań pozycjonerskich.

Na całe szczęście funkcjonuje wiele agencji i podmiotów specjalizujących się w pozycjonowaniu - oferują oni szerokie usługi, począwszy od konstrukcji stronu, poprzez analizę kodu i linków URL, na content marketingu skończywszy.

Chcesz wiedzieć więcej na temat skutecznego pozycjonowania? Zajrzyj na  https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum