Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Sam zrobisz to najlepiej >>

Sam zrobisz to najlepiej

Analiza użyteczności witryn internetowych

Na rynkach lokalnych pojawia się coraz więcej firm zajmujących się hostingiem i świadczeniem usług tworzenia profesjonalnych serwisów webowych dla firm. Niestety wiele przedsiębiorstw korzysta z gotowych szablonów, które sprzedawane są większej grupie nabywców.

W sieci znajduje się wiele witryn internetowych – bardzo podobnych do siebie – sygnowanych przez tę samą firmę, bazujących na tym samym szkielecie systemu internetowego, opartego przeważnie na technologii programistycznej PHP, ASP czy Python.

Rola systemów CMS w przedsiębiorstwie

Obecnie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez strony internetowej. W ostatnich latach można zauważyć wzrost profesjonalnie wykonanych witryn opartych o systemy CMS (ang. Content Management System). Systemy te pozwalają na samodzielne zarządzanie treścią strony i zwykle oparte są na bazach danych oraz językach skryptowych lub specjalistycznym oprogramowaniu po stronie serwera. CMS to pojęcie określające:

  • Document Management – zarządzanie dokumentami,
  • Knowledge Management – zarządzanie wiedzą,
  • Digital Asset Management – zarządzanie cyfrowymi zasobami,
  • Enterprise Content Management
    – zarządzanie obiegiem treści,
  • Web Content Management – zarządzanie treścią znajdującą się na stronie internetowej.

Web Content Management jest obecnie najpopularniejszy. Dzięki zastosowaniu systemów CMS maleje koszt utrzymania witryny internetowej
w danej firmie, ze względu na prostą administrację nie trzeba bowiem korzystać z usług firmy zewnętrznej, ani zatrudniać osoby do aktualizacji strony. Podstawowe operacje wykonywane są w przyjaznym interfejsie użytkownika. Większość firm oferuje także szkolenie z zakresu danego systemu CMS.

Odpowiednie zarządzanie treścią pozwoli na zwiększenie zainteresowania witryną oraz kreowanie jej efektywniejszej formy. Niestety często spotykamy przypadkowe ulokowanie poszczególnych linków, przez co firma może odnotowywać straty.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(70)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum