Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Niezbędnik przedsiębiorcy >>

Niezbędnik przedsiębiorcy

Lista przebojów polskiego przedsiębiorcy

Współczesna firma – nawet jednoosobowa – nie potrafi obejść się bez technologii. To oczywiste, że trudno prowadzić biznes bez kilku podstawowych urządzeń, które ułatwiają życie i pomnażają zyski. Badania przeprowadzone przez EEI Market Research wśród przedstawicieli małego i średniego biznesu umożliwiły stworzenie „listy przebojów” polskiego przedsiębiorcy.

No dobrze... może zakup czwartego aparatu fotograficznego trzeba uznać za przejaw „gadżeciarstwa”, ale korzystanie z telefonu komórkowego przez wszystkich uznawane jest za coś naturalnego. Przez ostatnie lata nieco zmienił się katalog sprzętów, jakie przedsiębiorcy uznają za „niezbędne” do prowadzenia biznesu. Spróbujemy przyjrzeć się wobec tego co dzisiaj okupuje pierwsze miejsca tego rankingu.

Miejsce pierwsze – telefon

Jeszcze kilka lat temu otwierałby ją z pewnością telefon stacjonarny – najlepiej wyposażony w fax. Trudno powiedzieć, w którym momencie to ostatnie urządzenie przestało odgrywać zasadniczą rolę w kontaktach z klientami i kontrahentami, ale z pewnością wpływ na to miało rozpowszechnienie poczty elektronicznej.

Naturalnie istnieją firmy, które nie dostrzegły, że coś się zmieniło. Sztandarowy przykład to sieci telefonii komórkowej, które gapowiczom opóźniającym się z zapłatą cały czas polecają przesyłać potwierdzenie właśnie drogą faksową. Tak czy inaczej – dzisiaj można wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez urządzenia wypluwającego z siebie zadrukowane kartki papieru, przesyłane z innych rejonów świata.

A co z telefonem stacjonarnym? Jak on odnalazł się w nowej technologicznej rzeczywistości?

Oczywiście cały czas jest i ma się nie najgorzej, ale to już nie jest ten sam telefon. Od podłączonego kablem urządzenia oczekujemy dzisiaj dużo, dużo więcej. Coraz większe znaczenie mają usługi towarzyszące komunikacji „kablowej”. Głos to tylko strumień danych – jeden z wielu. Cyfrowe technologie pozwalają na jednym łączu wygodnie komunikować się głosem, a jednocześnie korzystać np. z internetu.

Poważnym zagrożeniem dla tradycyjnego telefonu jest obecnie przesyłanie głosu za pomocą protokołu IP, czyli VoIP. Skoro nawet Telekomunikacja Polska zauważyła, że z tradycyjnej telefonii nie da się już wiele wycisnąć i oferuje tego typu usługi – można powiedzieć, że kierunek zmian jest już znany.

Wreszcie telefonia komórkowa... Telefon umożliwiający rozmowy z niemal dowolnego miejsca na świecie okupuje dzisiaj z pewnością pierwsze miejsce rankingu sprzętów wykorzystywanych w biznesie. Śmiesznie brzmi dzisiaj taka łopatologiczna definicja telefonu komórkowego. Tak bardzo przyzwyczailiśmy się do tego urządzenia, że trudno wyobrazić sobie, że nie tak dawno był to luksus oglądany na filmach z Jamesem Bondem.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 2(71)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: nowoczesne technologie

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum