Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nowoczesne technologie >> Szukajcie, a zarobicie >>

Szukajcie, a zarobicie

Biznesowe zastosowanie systemów wyszukiwania treści dla MSP

W ostatnich latach – wraz z szybko zachodzącym procesem digitalizacji niemal wszystkich wytwarzanych treści – mamy do czynienia z gwałtownym rozwojem technologii wyszukiwawczych oraz ich wykorzystania w biznesie. Korzystanie z wyszukiwarek treści jest drugą – po czytaniu e-maili – najpopularniejszą aktywnością internautów w sieci.

Oprócz zapewnienia najszybszego dotarcia do poszukiwanych informacji, technologia wyszukiwawcza ma związek z wieloma innymi aspektami działalności gospodarczej. Co więcej może znacząco przyczynić się do usprawnienia zachodzących w przedsiębiorstwie procesów. Wśród biznesowych zastosowań wyszukiwarek dla małych i średnich firm można wyróżnić następujące cechy:

  • efektywne dotarcie do informacji biznesowej,

  • wyszukiwarka jako źródło potencjalnych klientów,

  • wyszukiwarka jako narzędzie zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym,

  • wsparcie obiegu informacji wewnątrz firmy.

Efektywne kosztowo dotarcie do informacji biznesowej

Badania potwierdzają znaczenie wyszukiwarki internetowej jako najbardziej efektywnego narzędzia służącego dotarciu do informacji użytecznych w prowadzeniu działalności gospodarczej. Na proces ten wpływa wspomniane wcześniej zjawisko przenoszenia wysokiej jakości treści do internetu i udostępnianie ich (najczęściej nieodpłatnie), upowszechnienie internetu wśród polskich przedsiębiorców oraz oferowanie coraz skuteczniejszych narzędzi wyszukiwawczych.

Wśród najciekawszych narzędzi i funkcjonalności dostarczanych przez polskie systemy wyszukiwawcze możemy wymienić np:

  • Integrację informacji biznesowej z geolokalizacją – użytkownicy wyszukiwarek internetowych zyskali możliwość dotarcia do firm z wybranych branż znajdujących się w określonej lokalizacji. Obecnie takie funkcjonalności oferują zarówno wyszukiwarki (np. Google Maps), firmy YellowPages (np. mapa.pf.pl, pkt.pl), jak i budowane od podstaw przedsięwzięcia (np. zumi.pl);

  • Wyszukiwanie partnerów biznesowych oraz lokalnych usług – przeniesienie tzw. white pages i yellow pages do internetu. Tradycyjne wyszukiwarki często nie pozwalają na trafne wyszukanie dostawcy. Dzieje się tak dlatego, że zbierane przez nie informacje nie są ustrukturyzowane, co powoduje problemy. Dodatkowo, aby firma mogła być wyszukana w internecie, musi posiadać stronę internetową. Tymczasem wg danych Eniro Polska, zdecydowanie poniżej 30 proc. z nich posiada stronę internetową. Rozwiązaniem tych problemów jest np. wdrożony przez Netsprint.pl czy WP.pl we współpracy z Eniro Polska mechanizm odpowiedzi w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu przedsiębiorca poszukujący w tych wyszukiwarkach np. komisów samochodowych w Łodzi czy drukarni we Wrocławiu powyżej wyników wyszukiwania znajdzie link do listy danych teleadresowych wszystkich firm spełniających dane kryteria z bazy Panoramy Firm.

Autorzy reprezentują firmę NetSprint.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(74)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum