Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Zarządzanie >> Mobilna przestrzeń dla MSP - ile kosztują rozwiązania i jak się za to zabrać? >>

Mobilna przestrzeń dla MSP - ile kosztują rozwiązania i jak się za to zabrać?

Mobilna przestrzeń to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich firm. Świetnie sprawdza się w przypadku działalności sezonowej, kiedy obiekt potrzebny jest zaledwie kilka miesięcy w roku. Mogłoby się wydawać, że wzniesienie przenośnej konstrukcji jest drogie, a zarazem czasochłonne. Nic bardziej mylnego! Najdłuższym etapem może okazać się załatwienie formalności, a wszystko zależy od tempa pracy poszczególnych instytucji. Montaż i demontaż hali przebiega w błyskawicznym tempie, co stanowi niepodważalny atut. Zaciekawił Cię ten temat? Zobacz szczegóły.

Czym są tymczasowe hale namiotowe?

Tradycyjne konstrukcje murowane lub drewniane wyróżniają się imponującą wytrzymałością, jednak trzeba wspomnieć także o pewnych ograniczeniach. Jednym z nich jest długi proces budowy, który często ciągnie się latami. Kolejnym minusem jest wysoki koszt inwestycji – nierzadko jest to kwota znajdująca się poza zasięgiem osób z ograniczonym budżetem. Kolejną kwestią jest brak możliwości zmiany miejsca użytkowania. Obiekty budowlane trwale połączone z gruntem wymagają więc przemyślanego wyboru lokalizacji. 

Alternatywą są hale namiotowe o przeznaczeniu stałym lub tymczasowym. To obiekty gwarantujące szeroki zakres zastosowań, więc można w pełni przystosować je do profilu działalności. Sprawdzają się w branży rolniczej, handlowej, przemysłowej, produkcyjnej, transportowej, eventowej, rekreacyjno-sportowej, rozrywkowej, a także wielu innych .  

  • Tymczasowe hale namiotowe nie wymagają pozwolenia na budowę, a jedynie zgłoszenia. Znacząco skraca to czas potrzebny na uregulowanie formalności. Obiekt w danej lokalizacji może być użytkowany maksymalnie 180 dni w roku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przenieść konstrukcję w inne miejsce.
  • Hala namiotowa to konstrukcja modułowa, która nie jest trwale połączona z gruntem. Składa się z gotowych elementów montowanych na miejscu budowy. Prace realizowane są przez cały rok, gdyż warunki atmosferyczne nie mają większego znaczenia. To dobra wiadomość dla tych, którzy nie chcą tracić cennego czasu.
  • W dowolnym momencie można podjąć decyzję o demontażu konstrukcji. Nie oznacza to jednak tego, że namiot nie będzie nadawał się do ponownego użytku. Może zostać wzniesiony w kolejnej lokalizacji.
  • Żywotność obiektu namiotowego zależy od wielu czynników. Dużą rolę odgrywa znalezienie sprawdzonego producenta, który kładzie duży nacisk na jakość. Sposób konserwacji także ma wpływ na żywotność elementów konstrukcyjnych. Tutaj warto szukać szczegółowych informacji o dobrych praktykach - zwłaszcza w sekcji dedykowanej bazie wiedzy. 
  • Koszt budowy zależy w dużej mierze od gabarytów hali. Niezbędne jest przygotowanie indywidualnej wyceny. 

Formalności związane z budową tymczasowej hali namiotowej

Przedsiębiorstwa potrzebujące mobilnej przestrzeni najczęściej decydują się na wzniesienie hali namiotowej o przeznaczeniu tymczasowym. Jest to rozwiązanie wygodne, a zarazem bezproblemowe. Do budowy obiektu trzeba jednak odpowiednio się przygotować. Konieczne jest uregulowanie wszystkich wymaganych formalności, gdyż bez tego prace nie zostaną rozpoczęte.

  1. Obiekt o przeznaczeniu tymczasowym (użytkowany w danej lokalizacji krócej niż 180 dni w roku) nie wymaga pozwolenia na budowę. W tym przypadku wystarczy jedynie zgłoszenie zamiaru wzniesienia omawianej konstrukcji. Powinno ono zawierać takie informacje, jak m.in. termin rozpoczęcia prac budowlanych, planowana data demontażu/przeniesienia, potwierdzenie o prawie do dysponowania gruntem w celach budowlanych, zakres robót budowlanych, rysunki projektowe i miejsce usytuowania hali na działce.
  2. Zgłoszenie musi nastąpić jeszcze przed rozpoczęciem budowy. W tym celu należy udać się do właściwego urzędu. Instytucja ma 21 dni na wydanie sprzeciwu wobec inwestycji. Taka sytuacja może nastąpić w przypadku, gdy hala nie spełnia wymogów obiektu tymczasowego. Brak odpowiedzi we wspomnianym terminie oznacza zgodę na wzniesienie hali.
  3. Demontaż obiektu tymczasowego musi nastąpić w terminie wskazanym w zgłoszeniu. Jak wspomniano, hala może zostać przeniesiona w inne miejsce (nawet zlokalizowane na tej samej działce budowlanej). Potrzebne jest jednak kolejne zgłoszenie.

Dlaczego warto zdecydować się na halę namiotową?

Mobilna przestrzeń rozwiązuje szereg problemów biznesowych. Wygodny, bezpieczny i funkcjonalny obiekt może zostać zdemontowany lub przeniesiony w inne miejsce. Spora część firm prowadzi działalność sezonową, więc obiekt o przeznaczeniu stałym jest kompletnie zbędny. Hala namiotowa tymczasowa może stanowić wsparcie w „gorących” okresach, kiedy brakuje np. miejsca do przechowywania towarów. Prosta budowa jest w tym przypadku ogromną zaletą. Moduły przeznaczone są do wielokrotnego montażu oraz demontażu, więc nie trzeba obawiać się o ich stan.

Do najważniejszych zaleta tymczasowej hali namiotowej można zaliczyć:

  • minimum formalności (obiekty użytkowane krócej niż 180 dni w roku wymagają jedynie zgłoszenia),
  • krótki czas budowy (zazwyczaj kilka tygodni),
  • możliwość realizowania prac montażowych przez cały rok,
  • wysoka odporność mechaniczna,
  • niska podatność na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych,
  • łatwa konserwacja,
  • funkcjonalność (możliwość dopasowania do potrzeb),
  • niski koszt wzniesienia  i utrzymania obiektu,
  • opcja szybkiej rozbudowy i demontażu.
| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum