Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Na czas, na miejsce >>

Na czas, na miejsce

Czego przedsiębiorstwa oczekują od firm kurierskich?

Kurier to inaczej posłaniec, goniec – osoba wyznaczona do szybkiego, niezwłocznego dostarczania przesyłek, dokumentów, paczek, itp. w określone miejsce. Firma kurierska to odpowiednik poczty, a kurier to substytut listonosza.

W dzisiejszych czasach bardzo popularne stały się tzw. przewozy kurierskie, polegające na szybkim i terminowym przewozie paczek, listów czy dokumentów. Zlecając usługę firmie kurierskiej, klient liczy na szybką, jednodniową jej realizację. Równie ważna jak czas doręczenia jest jego skuteczność – powierzając kurierowi towar, klient chce mieć absolutne przekonanie, że na pewno zostanie on doręczony. Dla większości przedsiębiorstw przy wyborze firmy kurierskiej liczy się jej wiarygodność, renoma oraz skuteczność.

Ważne śledzenie

Klienci powierzając swój towar kurierom, bardzo często cenny, oczekują przede wszystkim rzetelności, wiarygodności i przewidywalności obsługi. Oczekują spełnienia danych im obietnic oraz deklarowanych standardów świadczenia usługi. Bardzo ważne znaczenie dla przedsiębiorstwa ma stały dostęp do informacji na temat powierzonych paczek.

Jak wynika z naszych doświadczeń, w przypadku firm MSP duże znaczenie mają proste i dogodne formy kontaktu, czyli jeden numer telefonu, funkcjonalna strona internetowa, gdzie można sprawdzić ofertę, zamówić kuriera czy śledzić losy przesyłki. Przykładem mogą być narzędzia dostępne na naszej stronie internetowej. Użytkownicy aplikacji DHL Zamów Kuriera nie tylko zamawiają kuriera online, ale także zarządzają bazami swoich partnerów biznesowych czy przesyłają informację do odbiorcy o złożonym zleceniu – mówi Edwin Osiecki, Wiceprezes ds. Marketingu i Sprzedaży DHL EXPRESS (POLAND).

Większość firm kurierskich oferuje dla swoich klientów B2B oraz B2C możliwość śledzenia ruchu przesyłki. Na razie są to informacje „statyczne”, które informują klienta o tym, gdzie przesyłka się znajduje, np. u kuriera czy w sortowni. W niedalekiej przyszłości w miarę wchodzenia techniki RFID będzie można uzyskać „dynamiczną” informację o miejscu pobytu naszej przesyłki – z dokładną jej lokalizacją w czasie i przestrzeni. Firmy korzystające z usług kurierów zwracają również uwagę na regularne spotkania z opiekunem handlowym. Bieżące informowanie na temat nowych usług i produktów, zmian, promocji i życia firmy także pozostaje w kręgu zainteresowań przedsiębiorstw.

Szycie na miarę

Dla klientów o większych czy bardziej skomplikowanych potrzebach istotne są różnorodność oferty i elastyczność usług, dopasowanie do indywidualnych potrzeb klienta, „szycie usług na miarę”. Nasi klienci liczą także na naszą pomoc w organizacji łańcucha dystrybucji, tak, aby towary przepływały skutecznie i korzystnie finansowo – mówi Rafał Nawłoka, Prezes DPD Polska.

Autor: Sekretarz Redakcji
Dział Upowszechniania Wiedzy
Instytut Logistyki i Magazynowania
Artur.Olejniczak@ilim.poznan.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(89)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: TLS | firma kurierska | kurier

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum