Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Marketing w pełni interaktywny >>

Marketing w pełni interaktywny

Ewoluująca platforma marketingowa

Zmieniające się otoczenie marketingowe sprawia, iż konieczne staje się wypracowanie nowych form kontaktu z klientem. Im przedsięwzięcia marketingowe są głośniejsze, tym konsumenci szybciej przyzwyczajają się do nich. Powoduje to obniżenie skuteczności działań zarówno marketingowych, jak i ich wpływu na wzrost sprzedaży. W efekcie rosną koszty marketingu, natomiast zyski maleją.

Aby odnieść sukces w dzisiejszym środowisku biznesowym, firmy muszą nauczyć się rozumieć klientów, szanować ich preferencje, przewidywać zachowania oraz dostarczać im spójnego obrazu (świadomości) marki – niezależnie od kanału komunikacji. Niestety wielu organizacjom marketingowym brakuje przygotowania, aby móc zmierzyć się z takim wyzwaniem. Brakuje im spójnego, zintegrowanego podejścia, które pozwalałoby na szybkie działanie oraz stworzenie efektywnego dialogu z klientem we wszystkich kanałach.

Dotrzymanie kroku użytkownikom jest coraz trudniejsze, głównie z uwagi na pojawiające się nowe rozwiązania technologiczne. Podczas gdy tradycyjne kanały marketingowe stają się mniej skuteczne, pojawiają się nowe – zarówno on-line, jak i off-line. Klienci również nie stoją w miejscu. Przemieszczają się od jednego kanału do drugiego – w zależności od ich atrakcyjności. Pojawiające się nowe formy dotarcia do klienta zyskują charakter bardziej zindywidualizowany oraz adresowalny. Dzisiejszy obraz marketingu to zatem efekt przenikania się trzech czynników.

Kanały marketingowe rozwijają się w niespotykanym dotychczas tempie

Kampanie masowe straciły swoją skuteczność. Wydarzenia takie jak Igrzyska Olimpijskie, które są skutecznym narzędziem dotarcia do masowej publiczności, odbywają się niezwykle rzadko. Konsumenci zyskali możliwość bardziej spersonalizowanego wyboru oraz dostępu do technologii, które pomagają im korzystać z tego wyboru, dlatego ignorują masowe reklamy.

Tradycyjne kanały bezpośrednie (outbound) również cierpią z powodu gwałtownie słabnącej reakcji. Jednocześnie wysoce spersonalizowane kanały bezpośrednie – od telefonów komórkowych do call center – są słabo dostosowane do tradycyjnych strategii typu „push”. Dzięki coraz bardziej świadomym i doświadczonym użytkownikom internet stał się bogatszym i dużo bardziej społecznym medium.

Kanały marketingu zostały bardziej spersonalizowane

Prawie każda z jego form wspiera ukierunkowaną lub zindywidualizowaną komunikację z klientami. W internecie większość witryn potrafi identyfikować i zwracać się personalnie do konsumentów korzystając z wielu możliwości jakie dają np. mechanizmy typu cookies. Wyszukiwarki gromadzą szczegółową oraz konkretnie sprofilowaną dla nich informację, zarówno o kontekstowym, jak i zindywidualizowanym targecie reklamowym. Oparte na subskrypcji kanały on-line, takie jak podcast lub RSS, są z natury adresowalne.

Autor: Business Consulting Manager
BI Insight S.A.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(89)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: marketing

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum