Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Marketing afiliacyjny >>

Marketing afiliacyjny

Czy można płacić wyłącznie za efekty reklamy?

W związku ze światowym kryzysem ekonomicznym, który jest odczuwalny także w Polsce, większość firm uważnie przygląda się wydatkom na reklamę. Głębiej niż dotychczas zastanawiają się, jak pieniądze przeznaczone na promocję przełożą się na wzrost sprzedaży ich produktów.

Ta niepewność znalazła już odbicie w raportach z pierwszego kwartału 2009 r., mówiących o kurczeniu się rynku reklamowego. Aby nie marnować żadnej złotówki przeznaczonej na reklamę, warto rozważyć skorzystanie z usług wyspecjalizowanych firm oferujących reklamę w internecie, rozliczaną wyłącznie za jej faktyczne, a nie tylko „spodziewane” efekty.

Rozwiązaniem, które pozwala na pełną kontrolę nad tym, czy reklama przynosi pożądane rezultaty, jest marketing afiliacyjny. W tym modelu zleceniodawca nie płaci za każde wyświetlenie reklamy, lecz wyłącznie za z góry określone akcje internautów, takie jak: zakup produktu, wydrukowanie kuponu rabatowego, pozostawienie danych do kontaktu, umówienie z konsultantem czy zamówienie newslettera. Oznacza to, że ponosi koszty jedynie wówczas, gdy nawiązał kontakt z konsumentem lub sprzedał mu produkt. Jest to zatem doskonały sposób na – tak ważne w czasie kryzysu – kontrolowanie relacji koszt-efekt.

Afiliacja: na czym to polega?

Istotą afiliacji jest partnerska współpraca reklamodawcy z właścicielami witryn internetowych, czyli wydawcami. Wydawcy emitują reklamy przekierowujące do serwisu zleceniodawcy. Jeśli konsument, który kliknął w reklamę, dokonuje określonego działania w serwisie docelowym, reklamodawca płaci wydawcy określoną z góry stawkę lub prowizję.

Dla zdecydowanej większości przedsiębiorców, samodzielne prowadzenie takiej współpracy jest zadaniem zbyt trudnym technologicznie i logistycznie. Dlatego powstały wyspecjalizowane firmy – nazywane platformami afiliacyjnymi – oferujące pośrednictwo pomiędzy reklamodawcą a właścicielami witryn internetowych. Pierwsza z nich została utworzona w 1999 r. w Wielkiej Brytanii. Profesjonalnie zorganizowanych firm specjalizujących się w usługach marketingu afiliacyjnego jest nadal niewiele – w Polsce działa ich zaledwie kilka. Aby skutecznie prowadzić kampanie, konieczne jest bowiem posiadanie sieci współpracujących wydawców, bardzo duże doświadczenie oraz zaawansowane oprogramowanie służące do pomiaru zachowań użytkowników, ich późniejszej analizy i optymalizowania działań reklamowych.

Platforma afiliacyjna – profesjonalny pośrednik

Platformy afiliacyjne pozyskują do stałej współpracy tysiące wydawców, budując w ten sposób sieć afiliacyjną. Kampanie reklamowe prowadzone są w formie programów partnerskich, do których przystępują poszczególni wydawcy zrzeszeni w takiej sieci. Reklamodawca dzieli się zyskiem z wydawcami, którzy – wyświetlając reklamy w swoich serwisach – dostarczyli mu klientów.

Tekst napisany na podstawie materiałów otrzymanych z Novem
www.novem.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(89)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: marketing | marketing afiliacyjny

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum