
Ubezpieczenia dla flot samochodowych
Ubezpieczenia dla firm
Samochody kupujemy na potęgę, po polskich drogach jeździ ich coraz więcej. Gro z tych pojazdów to auta reprezentujące firmowe floty. Każde z nich powinno być ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, często jednak wolą władz firmy jest to, aby ochrona wykraczała poza obowiązkowe OC. W obliczu takiego popytu AC, NNW, Zielona Karta oraz assistance wchodzą dziś do pakietów komunikacyjnych, oferowanych klientom korporacyjnym.
Rynek komunikacyjnych ubezpieczeń dla firm zaczął się rozwijać jeszcze w latach 90. minionego wieku. Dziś, po ponad dziesięciu latach, bez większego problemu znajdujemy wyłączne oferty dla flot. Mimo to, segment wciąż nie jest zapełniony, a krajowy rynek wiele musi się jeszcze nauczyć.
Wciąż nierzadko towarzystwa oferują firmom Ogólne Warunki Ubezpieczenia takie, jakie kierują do osób fizycznych. Coraz częściej jednak możliwe jest korzystne negocjowanie warunków, jeżeli klient korporacyjny zgłasza do ubezpieczenia przynajmniej kilka pojazdów. Na specjalną ofertę dla flot w jednym przypadku można liczyć już przy kilku pojazdach, w innym – dopiero przy kilkudziesięciu.
Standardowo stawki ubezpieczeniowe kalkulowane są w oparciu o parametry pojazdów, dzięki efektowi skali, natomiast istnieje szansa na istotne zejście z ceny. Wiele firm zleca to zadanie fleet managerom, których celem jest nie tylko doprowadzenie do zawarcia najkorzystniejszych umów ubezpieczenia, ale także ich realizacja – organizowanie likwidacji szkód czy koordynacja przeglądów technicznych. Choć pierwotnym zadaniem fleet managerów było szeroko pojęte zarządzanie firmowymi flotami, obecnie nieoficjalnie większość z nich przyznaje, że kwestie związane z ubezpieczeniami dla pojazdów należą do ich podstawowych obowiązków.
Efektem skutecznych negocjacji może być polisa o szerokim zakresie ochrony, w ramach której – prócz OC, AC czy NNW – ubezpieczyciel zagwarantuje ubezpieczenie szyb, gwarancję sumy ubezpieczenia czy też ochronę prawną.
W przypadku przedsiębiorstw, które zapewniają swoim pracownikom służbowe pojazdy, koszty ubezpieczenia są nieuniknione. Skoncentrowane podejście do problemu, to jest sformułowanie spójnej strategii zarządzania flotą lub oddanie tej kwestii w ręce specjalisty, pomoże wygenerować (zwłaszcza w skali roku, przy kilku – kilkunastu pojazdach) znaczące oszczędności. Z uwagi na to, że cena prostego, typowego produktu typu OC to zazwyczaj minimum kilkaset złotych rocznie dla jednego pojazdu, w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw poszukiwanie oszczędności jest całkowicie zrozumiałe.
:
Malwina Wrotniak
Bankier.pl
Wciąż nierzadko towarzystwa oferują firmom Ogólne Warunki Ubezpieczenia takie, jakie kierują do osób fizycznych. Coraz częściej jednak możliwe jest korzystne negocjowanie warunków, jeżeli klient korporacyjny zgłasza do ubezpieczenia przynajmniej kilka pojazdów. Na specjalną ofertę dla flot w jednym przypadku można liczyć już przy kilku pojazdach, w innym – dopiero przy kilkudziesięciu.
Standardowo stawki ubezpieczeniowe kalkulowane są w oparciu o parametry pojazdów, dzięki efektowi skali, natomiast istnieje szansa na istotne zejście z ceny. Wiele firm zleca to zadanie fleet managerom, których celem jest nie tylko doprowadzenie do zawarcia najkorzystniejszych umów ubezpieczenia, ale także ich realizacja – organizowanie likwidacji szkód czy koordynacja przeglądów technicznych. Choć pierwotnym zadaniem fleet managerów było szeroko pojęte zarządzanie firmowymi flotami, obecnie nieoficjalnie większość z nich przyznaje, że kwestie związane z ubezpieczeniami dla pojazdów należą do ich podstawowych obowiązków.
Efektem skutecznych negocjacji może być polisa o szerokim zakresie ochrony, w ramach której – prócz OC, AC czy NNW – ubezpieczyciel zagwarantuje ubezpieczenie szyb, gwarancję sumy ubezpieczenia czy też ochronę prawną.
W przypadku przedsiębiorstw, które zapewniają swoim pracownikom służbowe pojazdy, koszty ubezpieczenia są nieuniknione. Skoncentrowane podejście do problemu, to jest sformułowanie spójnej strategii zarządzania flotą lub oddanie tej kwestii w ręce specjalisty, pomoże wygenerować (zwłaszcza w skali roku, przy kilku – kilkunastu pojazdach) znaczące oszczędności. Z uwagi na to, że cena prostego, typowego produktu typu OC to zazwyczaj minimum kilkaset złotych rocznie dla jednego pojazdu, w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw poszukiwanie oszczędności jest całkowicie zrozumiałe.
:
Malwina Wrotniak
Bankier.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 10(90)2009 ![]() |