Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Dziesięć przykazań franczyzodawcy >>

Dziesięć przykazań franczyzodawcy

Raport miesiąca: FRANCZYZA

Potraktuj franczyzę jak strategię rozwoju twojej firmy, a nie sposób na łatwe pozyskanie kapitału. Tylko takie podejście pozwoli Ci osiągnąć długofalowy sukces.
  1. Sprawdź, jakie są wady i zalety rozwoju poprzez franczyzę

  2. Przygotuj szczegółową koncepcję działania w związku z planowaną działalnością franczyzową:

    • zbadaj rynek, na którym chcesz działać, aby upewnić się, że produkty lub usługi, które będziesz oferował, są wystarczająco konkurencyjne lub nowatorskie,

    • określ wielkość grupy odbiorców (klientów),

    • wybierz markę, znak towarowy i wizerunek, który chcesz stworzyć,

    • dokonaj analizy opłacalności planowanego przedsięwzięcia – zarówno z punktu widzenia francyzodawcy, jak i potencjalnych franczyzobiorców,

    • zastanów się nad tym, ile czasu jest niezbędne do zrealizowania planowanego projektu i jakie środki finansowe będziesz musiał zaangażować w tym celu,

    • przygotuj biznesplan i analizę SWOT,

    • zdecyduj jakim kryteriom powinni odpowiadać Twoi franczyzobiorcy.

  1. Otwórz przynajmniej jedną, precyzyjnie przygotowaną jednostkę pilotażową przyszłego systemu franczyzowego, tak aby:

    • przekonać się na własnej skórze, czy Twoja koncepcja działalności franczyzowej rzeczywiście jest opłacalna,

    • zidentyfikować problemy, które wymagają rozwiązania,

    • określić elementy pakietu franczyzowego i umowy franczyzowej, które będą przedstawione potencjalnym franczyzobiorcom.

  1. Jednostka pilotażowa powinna działać przynajmniej przez 12 miesięcy (albo dłużej, jeśli biznes ma charakter sezonowy). Ten czas pozwoli na sprawdzenie przyjętej strategii, form działania i organizacji. Postaraj się otworzyć jednostki pilotażowe w kilku lokalizacjach, aby sprawdzić ich funkcjonowanie w różnych warunkach ekonomicznych.

  2. Opracuj pakiet franczyzowy, który zaoferujesz potencjalnym franczyzobiorcom.

  3. Zastanów się nad tempem, w jakim ma się rozwijać Twój system franczyzowy. Pośpiech jest złym doradcą!

  4. Przygotuj biznesplan dla franczyzobiorcy, którego częścią jest projekcja kosztów i przychodów w czasie. Dzięki temu uatrakcyjnisz swoją ofertę.

  5. Przygotuj strategię pozyskiwania franczyzobiorców i zastanów się nad strukturą organizacyjną swojej firmy. Wyznacz ludzi do pomocy i kontroli franczyzobiorców.

  6. Przygotuj strategię marketingu i sprzedaży, aby promować stworzony system oraz franczyzobiorców.

  7. Przygotuj wzorcową umowę franczyzową. Diabeł tkwi w szczegółach!


Na koniec krótka, ale niemniej ważna uwaga – potraktuj franczyzę jak strategię rozwoju twojej firmy, a nie sposób na łatwe pozyskanie kapitału. Tylko takie podejście pozwoli Ci osiągnąć długofalowy sukces.

Źródło: portal franchising.info.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(91)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: franczyza

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum