Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Tam każdy jest wielki >>

Tam każdy jest wielki

Reklama w Google – szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Od powstania zasad handlu ludzie odczuwali potrzebę reklamowania swoich usług czy produktów. Wraz z postępem i rozwojem technologii, formy reklamy stają się coraz bardziej wyrafinowane. Jesteśmy wręcz bombardowani przekazem reklamowym na każdym kroku. Radio, telewizja, gazety, billboardy, ulotki, itp. Wymieniać można długo, wyobraźnia speców od reklamy i marketingu zdaje się nie mieć granic. Każdy nośnik jest idealny do tego, aby podsunąć klientowi nowe produkty.

Jest jeszcze ktoś taki, jak reklamodawca, który musi wybrać odpowiednią formę reklamy dla własnego produktu czy własnych usług. I tu zaczynają się schody – najczęściej jesteśmy ograniczeni bowiem kwotą budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na ten cel. Dodatkowe aspekty to cele, które chcemy osiągnąć – promocja, sprzedaż czy inne oraz zasięg jaki ma obejmować reklama. Między innymi poprzez te ograniczenia nie jesteśmy w stanie skutecznie rywalizować z konkurencją na każdej płaszczyźnie reklamowego rynku. Jest jednak takie miejsce, gdzie łatwo można dostosować reklamę do własnych możliwości i potrzeb, a dodatkowo można zmierzyć się także z największymi graczami w danej branży i nierzadko docierać do klienta w bardziej skuteczny sposób niż oni.

Wyszukiwarka internetowa Google (bo o niej będzie mowa), od kilku już lat oferuje możliwość umieszczania reklam na swoich stronach wynikowych. Usługa linków sponsorowanych pozwala na dotarcie do klientów, w momencie gdy szukają oni konkretnej usługi bądź produktu. Dodatkowo sama specyfika płatnych wyników wyszukiwania pozwala zaistnieć każdemu przy ponoszeniu takich nakładów finansowych jakie uznamy za stosowne.

Całość polega na umieszczeniu reklamy za pomocą Google AdWords w formie płatnego boksu, który wyświetla się po prawej stronie na stronie z wynikami wyszukiwania. Reklama będzie ściśle powiązana z zapytaniem, które wpisał internauta – nie jest zatem reklamą narzucającą się. Poniżej będę chciał przedstawić kilka najważniejszych aspektów, które czynią taką formę reklamy bardzo atrakcyjną dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Autor: SEM Manager w PerformanceMEDIA

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 12(92)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: google

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum