
Tam każdy jest wielki
Reklama w Google – szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw
Od powstania zasad handlu ludzie odczuwali potrzebę reklamowania swoich usług czy produktów. Wraz z postępem i rozwojem technologii, formy reklamy stają się coraz bardziej wyrafinowane. Jesteśmy wręcz bombardowani przekazem reklamowym na każdym kroku. Radio, telewizja, gazety, billboardy, ulotki, itp. Wymieniać można długo, wyobraźnia speców od reklamy i marketingu zdaje się nie mieć granic. Każdy nośnik jest idealny do tego, aby podsunąć klientowi nowe produkty.
Wyszukiwarka internetowa Google (bo o niej będzie mowa), od kilku już lat oferuje możliwość umieszczania reklam na swoich stronach wynikowych. Usługa linków sponsorowanych pozwala na dotarcie do klientów, w momencie gdy szukają oni konkretnej usługi bądź produktu. Dodatkowo sama specyfika płatnych wyników wyszukiwania pozwala zaistnieć każdemu przy ponoszeniu takich nakładów finansowych jakie uznamy za stosowne.
Całość polega na umieszczeniu reklamy za pomocą Google AdWords w formie płatnego boksu, który wyświetla się po prawej stronie na stronie z wynikami wyszukiwania. Reklama będzie ściśle powiązana z zapytaniem, które wpisał internauta – nie jest zatem reklamą narzucającą się. Poniżej będę chciał przedstawić kilka najważniejszych aspektów, które czynią taką formę reklamy bardzo atrakcyjną dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Autor: SEM Manager w PerformanceMEDIA
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 12(92)2009 ![]() Zobacz więcej na temat: google |