
Jak dobrze zainwestować budżet szkoleniowy?
Wybrane aspekty do uwzględnienia przy wyborze firmy szkoleniowej
Proponujemy Państwu serię artykułów informacyjno-narzędziowych, dotyczących specyfiki podejmowania współpracy z trenerami i firmami szkoleniowymi. W ramach rozgrzewki tematycznej serwujemy niezbędne minimum teorii i informacji o możliwościach. Następnie przekażemy Państwu praktyczne informacje, jak zredagować zapytanie ofertowe, jakie ciekawe świadczenia dodatkowe oferują firmy szkoleniowe. Zajmiemy się też uczestnikami i trenerami oraz tym, na ile od jednych i od drugich zależy sukces szkolenia. Mamy nadzieję, że opisy wpadek szkoleniowych Państwa rozbawią i skłonią do refleksji oraz zasugerują, jak się przed nimi ustrzec. Serdecznie polecamy praktyczne wskazówki dla osób/firm planujących szkolenie.
Specjalnie na potrzeby tego artykułu porozmawialiśmy z doświadczonymi HRowcami i dowiedzieliśmy się, co ich zdaniem tak naprawdę decyduje o zleceniu szkolenia tej, a nie innej firmie i konkretnie temu trenerowi. Wszystko po to, byście Państwo mogli z naszą pomocą optymalnie wykorzystać budżet szkoleniowy.
Część I z III: typologia szkoleń
Na początek przykładowe zestawienie bogatej palety możliwych szkoleń. Będą one, a zwłaszcza ich charakterystyka, pomocne w identyfikacji, jakiego rodzaju szkolenia Państwo potrzebujecie.
TYPOLOGIA SZKOLEŃ
1. Uwzględniając różne kryteria i realizację, rozróżniamy szkolenia (wybrane przykłady):
Ze względu na uczestników
Autorka: Trener, doradca i coach o ugruntowanym doświadczeniu w międzynarodowym środowisku. Z pasją pracuje w służbie marce, jej strategii, wizualizacji i sprzedaży. Prowadzi szkolenia praktyczne, generujące narzędzia o dużej przydatności i skuteczności w daily business. Jako doradca i coach ma dar wydobywania z ludzi i marek tego, co najlepsze i profilowania predyspozycji w professional top level skills. Jako trener i pedagog łatwo nawiązuje kontakt z grupą, umiejętnie, lekkostrawnie przekazuje nowoczesną wiedzę wykorzystując optymalnie czas szkolenia.
Kontakt: www.caclutch.pl
Część I z III: typologia szkoleń
Na początek przykładowe zestawienie bogatej palety możliwych szkoleń. Będą one, a zwłaszcza ich charakterystyka, pomocne w identyfikacji, jakiego rodzaju szkolenia Państwo potrzebujecie.
TYPOLOGIA SZKOLEŃ
1. Uwzględniając różne kryteria i realizację, rozróżniamy szkolenia (wybrane przykłady):
Ze względu na uczestników
- otwarte (uczestnicy to przedstawiciele różnych firm zainteresowani tym samym tematem, np. jak opracować plan marketingowy)
- in house (szkolenia zorganizowane specjalnie dla jednej firmy np. szkolenie BHP, nawet dla jednego działu, np. emploee branding dla działu marketingu)
- jednorazowe (zalecane przy celu poznania nowych treści, nowych instrumentów pracy, itp. Np. Strategie tworzenia marki.)
- interwałowe (ich specyfika polega na stopniowym zgłębianiu tych samych treści dzięki praktycznym ćwiczeniom. Zalecane przy celu zmiany zachowań uczestników, np. Szkolenia sprzedażowe.)
- pakietowe (to cykl szkoleń ukierunkowany np. na kompleksowy up date w danej dziedzinie. Np. szkolenie marketingowo-sprzedażowe; 1 etap: szkolenie dla managementu, 2 etap: szkolenie działu marketingu, 3 etap szkolenie działu handlowego, 4 etap: szkolenie obu działów handlowego i marketingoweg, 5 etap: ponowne szkolenie managementu)
Autorka: Trener, doradca i coach o ugruntowanym doświadczeniu w międzynarodowym środowisku. Z pasją pracuje w służbie marce, jej strategii, wizualizacji i sprzedaży. Prowadzi szkolenia praktyczne, generujące narzędzia o dużej przydatności i skuteczności w daily business. Jako doradca i coach ma dar wydobywania z ludzi i marek tego, co najlepsze i profilowania predyspozycji w professional top level skills. Jako trener i pedagog łatwo nawiązuje kontakt z grupą, umiejętnie, lekkostrawnie przekazuje nowoczesną wiedzę wykorzystując optymalnie czas szkolenia.
Kontakt: www.caclutch.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 1(93)2010 ![]() |