
Po pierwsze... impreza jest dla pracowników
Osiem ważnych porad, jak skutecznie zorganizować imprezę firmową
Dobrze i tanio to zasada, która przyświeca każdej firmie podejmującej się zlecenia lub samodzielnej organizacji firmowej imprezy. Oznacza to, że nasza impreza będzie wspominana przez pracowników przez lata i zapłacimy za nią dokładnie tyle, ile jest warta. Ten fakt nie dla wszystkich jest jednak oczywisty, dlatego przedstawiamy osiem krótkich porad, które zmienią ambitne plany firmowej imprezy w idealną realizację.
Po pierwsze... impreza jest dla pracowników
Najczęstszym błędem popełnianym przez organizatorów imprez firmowych jest niewłaściwy dobór formy eventu do gustów jej uczestników. Doda na imprezie dla sześćdziesięciolatków czy długi dzień na torze wyścigowym z przedstawicielkami handlowymi firmy kosmetycznej to tylko pierwsze z brzegu pomysły, które się nie sprawdzą. Nawet jeśli organizacja wydarzenia przebiegnie bez zarzutu. Oczywiście ulegamy również presji firmowych decydentów. Żeby się tylko panu prezesowi spodobało.
Najczęściej jednak w praktyce wychodzi, że owszem, prezes był zadowolony, ale... tylko on. Firmy specjalizujące się w organizacji tego typu przedsięwzięć poprzedzają planowanie imprezy dokładnym wywiadem, mającym na celu poznanie preferencji klienta docelowego i dopiero potem proponują różne warianty imprezy.
Po drugie… dbaj o szczegóły
To szczegóły budują atmosferę. Mało kto po imprezie zapytany o opinie powie wszystko było super. W większości przypadków możemy spodziewać się odpowiedzi jedzenie było dobre, muzyka była fatalna, stoły były brudne, wystrój był ciekawy. To właśnie drobiazgi wpływają na ogólny sukces przedsięwzięcia, które jest niczym innym, jak wielkim zbiorem drobnych przyjemności. Szczegóły to temat, który wymaga mnóstwo uwagi. Odpowiednią liczbę krzeseł zazwyczaj przewidujemy, ale o tym, że przygotowane dla pracowników paczki da się otworzyć tylko nożyczkami, potrafimy zapomnieć.
Najczęstszym błędem popełnianym przez organizatorów imprez firmowych jest niewłaściwy dobór formy eventu do gustów jej uczestników. Doda na imprezie dla sześćdziesięciolatków czy długi dzień na torze wyścigowym z przedstawicielkami handlowymi firmy kosmetycznej to tylko pierwsze z brzegu pomysły, które się nie sprawdzą. Nawet jeśli organizacja wydarzenia przebiegnie bez zarzutu. Oczywiście ulegamy również presji firmowych decydentów. Żeby się tylko panu prezesowi spodobało.
Najczęściej jednak w praktyce wychodzi, że owszem, prezes był zadowolony, ale... tylko on. Firmy specjalizujące się w organizacji tego typu przedsięwzięć poprzedzają planowanie imprezy dokładnym wywiadem, mającym na celu poznanie preferencji klienta docelowego i dopiero potem proponują różne warianty imprezy.
Po drugie… dbaj o szczegóły
To szczegóły budują atmosferę. Mało kto po imprezie zapytany o opinie powie wszystko było super. W większości przypadków możemy spodziewać się odpowiedzi jedzenie było dobre, muzyka była fatalna, stoły były brudne, wystrój był ciekawy. To właśnie drobiazgi wpływają na ogólny sukces przedsięwzięcia, które jest niczym innym, jak wielkim zbiorem drobnych przyjemności. Szczegóły to temat, który wymaga mnóstwo uwagi. Odpowiednią liczbę krzeseł zazwyczaj przewidujemy, ale o tym, że przygotowane dla pracowników paczki da się otworzyć tylko nożyczkami, potrafimy zapomnieć.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 1(93)2010 ![]() |