Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Car Fleet Management - firmowe auta pod nadzorem >>

Car Fleet Management - firmowe auta pod nadzorem

RAPORT: Leasing

Zarządzanie flotą samochodów (ang. Car Fleet Management, CFM) to pojęcie funkcjonujące nie tylko w sektorze spedycji i logistyki. Flotą zarządza każdy przedsiębiorca, który korzysta z firmowych aut. Zakres obowiązków obejmuje nie tylko serwis czy ubezpieczenie, ale także czynności związane z wyborem i zakupem auta czy jego rejestracją.
Określenia CFM używa się do opisu usługi zarządzania flotą pojazdów, którą świadczy specjalistyczna firma działająca w modelu outsourcingu. Przejmuje ona na siebie wszystkie obowiązki związane z obsługa flotowych aut.

Suma wszystkich składników

CFM jest w rzeczywistości zestawem poszczególnych usług, które wchodzą w jej skład. Można podzielić je na cztery grupy: serwis, ubezpieczenie, usługi dodatkowe i doradztwo. Pod pojęciem „serwis” kryją się zadania takie jak: przeglądy techniczne, naprawy, zarządzanie oponami i samochód zastępczy. Kategoria „ubezpieczenie” obejmuje likwidację szkód i assistance. Współpraca z firmą flotową pozwala ponadto skorzystać z jej dodatkowych usług. Obejmują one: samochody przedkontraktowe, opcje „door-to-door”, a także karty paliwowe, raportowanie stanu floty i realizację formalności związanych z zakupem czy sprzedażą aut. Wartością dodaną ze współpracy z firmą flotową jest również możliwość skorzystania z profesjonalnych porad dotyczących dopasowania parametrów floty do potrzeb klienta, opracowanie polityki flotowej (ang. Car Policy), uzupełnione o informacje o najlepszych, dostępnych na rynku ofertach.

Zgodnie z badaniami firm z zeszłego roku, składnikami usługi CFM, które cieszą się największą popularnością, są: assistance, naprawy i przeglądy techniczne, zarządzanie oponami, zarządzanie ubezpieczeniami oraz likwidacja szkód. Warto przy tym zauważyć, że firmy coraz chętniej korzystają z pełnego wachlarza usług CFM, ponieważ wtedy osiągają najwyższe oszczędności.


Autor: Dyrektor handlowy ALD Automotive Polska

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(97)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum