Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Siła reklamy zewnętrznej >>

Siła reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna istnieje od setek lat – wciąż się zmienia i dynamicznie rozwija, pozostaje zaskakująco świeża, pełna paradoksów i sprzeczności. Największym jej atutem jest przestrzeń, która pozwala przekazowi trwać, nawet wówczas gdy jeszcze nie dotarł do odbiorcy. Jest medium uniwersalnym, gdyż jej przekaz jest skierowany do wszystkich, którzy choćby tylko wychodzą z domu.
Często reklama zaczyna działać na adresata, w momencie gdy się tego nie spodziewa. Mimo tego, że dociera przez ułamek sekundy, rodzi pytania, zaszczepia pragnienie posiadania dobra i kusi. Dzięki temu staje się narzędziem służącym do wygenerowania świadomości marki.

„Wizualny skandal”

Plakat reklamowy jest najstarszą i najczęściej spotykaną formą reklamy. Jego zadaniem jest zaskakiwać, uderzać, być czymś dramatycznym, być „wizualnym skandalem”. Reakcje konsumentów po zetknięciu z plakatem muszą być szybkie i jednoznaczne – śmiech, zdziwienie, złość, współczucie, nie ma czasu na domysły i nadinterpretacje. Plakat oddziałuje hasłem i obrazem, a przekaz staje się sygnałem wypowiadanym szeptem lub wykrzyczanym. Informuje widza rzeczowo, oszczędnie lub metaforycznie, ale zawsze tak, aby zostać zrozumianym. Może być wesoły, poważny, groteskowy, a także apelujący do ludzkiej wrażliwości, ambicji, poczucia obowiązku i gotowości niesienia pomocy. Jednym słowem – do uczuć wyższych, które odróżniają człowieka od innych stworzeń.
Istotę współczesnej reklamy wizualnej stanowi hasło reklamowe, a obraz – najczęściej realistyczna fotografia jest dopełnieniem. Plakat jest specyficzną, najkrótszą informacją mającą zawładnąć naszym wzrokiem, choćby na małą chwilkę. Jego nadrzędnym zadaniem jest dotarcie do odbiorcy. Na pewnym etapie przestaje być ważne to, czy reklama jest „ładna” czy kolorowa, najważniejsze jest to, czy jest czytelna. Czytelna w swoim przekazie, a przede wszystkim czytelna dla zwykłego zjadacza chleba. Projektanci poszukują wciąż innych, lepiej zdefiniowanych i bardziej atrakcyjniejszych środków komunikacji z widzem. Dzięki olbrzymim możliwościom współczesnej techniki zaciera się różnica między tradycyjnym plakatem a reklamą. Plakat staje się wszechobecny w całym społeczeństwie. Przyzwyczajamy się do reklam na ulicy, przy drogach, w pracy czy pod drzwiami domu. Dlatego artyści, aby plakat był w pełni skuteczny, aby przekaz stanowił formę wnikającą do świadomości widza, muszą przemawiać za pomocą języka prawdziwie artystycznego, pełnego ekspresji szlachetności i siły. A wszystko po to, aby plakat nie pozostał zwykłą reklamą ale wręcz dziełem sztuki.


Autorka reprezentuje Yeslogo
adriana.kus@yeslogo.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(98)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum