Satysfakcja buduje lojalność
Programy lojalnościowe
Klient ma obecnie nieograniczoną możliwość wyboru produktów i usług. Przy zakupie może sugerować się ceną, jakością, znajomością marki czy reklamą. Niemniej jednak coraz częściej zwraca uwagę na podejście firmy do obsługi klienta – liczy się to, jak przedsiębiorstwo traktuje klienta po zawiązaniu umowy kupna-sprzedaży – czy kupujący nadal pozostaje klientem czy przestaje być już ważny dla sprzedającego?
W dobie intensywnej walki o klienta, firmy prześcigają się w wyborze narzędzi marketingowych. Tymczasem sposobem na utrzymanie poziomu sprzedaży może być doskonała obsługa klientów – kompleksowa, długofalowa i wielokanałowa.
Jak, gdzie, kiedy?
Dobry program lojalnościowy powinien być dopasowany indywidualnie do potrzeb naszych klientów i składać się z elementów takich jak: nagrody dla uczestników, karty stałego klienta, czasopisma firmowe czy infolinia. Wówczas będzie stanowił skuteczne narzędzie do nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z klientami firmy. Powinien trwać jak najdłużej i polegać na jak najczęstszych kontaktach z klientami. W celu zwiększenia efektywności może być prowadzony wielokanałowo – za pośrednictwem strony www, mailingu, SMS-ów czy WAP-u.
https://gazeta-msp.pl/?id=pokaz_artykul&indeks_artykulu=5359
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 10(55)2006 ![]() |