Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Czyli pieniądze pod kontrolą >>

Czyli pieniądze pod kontrolą

Bankowość internetowa

17 sierpnia 1991 r. to data pierwszej bezpośredniej wymiany poczty elektronicznej między Warszawą a Kopenhagą, symbolicznie uznana za początek funkcjonowania Internetu w Polsce. Czasy, w których funkcjonalność Internetu ograniczała się głównie do wymiany e-maili i uczestnictwa w listach dyskusyjnych minęły jednak bezpowrotnie. Za nami prawie dwadzieścia lat funkcjonowania sieci w Polsce. Ostatnie dziesięć cechuje niezwykle gwałtowny rozwój tego medium. Miał on wpływ na dziedziny życia, takie jak nauka, edukacja, gospodarka czy polityka. Możliwości Internetu są obecnie szeroko wykorzystywane.
Komercyjnie w sieci

Wiele podmiotów komercyjnych przeniosło lub równolegle ulokowało w sieci własną działalność. Swoje miejsce znalazły tam również banki. Historię polskiej bankowości elektronicznej otworzył Powszechny Bank Gospodarczy z Łodzi, który w 1998 r. zaoferował swoim klientom dostęp do rachunku bankowego przez sieć. To wydarzenie zmieniło na stałe oblicze tego sektora. Kolejnym istotnym punktem stało się otwarcie mBanku, pierwszego stricte internetowego banku powołanego w kwietniu 2001 r. przez BRE Bank.

Masa krytyczna – reakcja łańcuchowa

Według Związku Banków Polskich liczba posiadaczy bankowych kont internetowych rośnie lawinowo i pod koniec 2010 r. może wynieść nawet 10 mln. Nic dziwnego. Swoje „wirtualne oddziały”, umożliwiające dostęp do rachunku bankowego przez Internet, mają już wszystkie liczące się na polskim rynku banki komercyjne. Silna konkurencja tych podmiotów poskutkowała atrakcyjnymi propozycjami założenia i korzystania z wirtualnego konta. W przeciwieństwie do bankowości tradycyjnej, prowadzenie takiego konta dla osoby fizycznej często jest bezpłatne, a ponadto poszerzone o inne wartości, np. program lojalnościowy. Procedura założenia takiego konta jest prosta – wystarczy wejść na stronę banku, wypełnić stosowny formularz i wysłać – oczywiście online. Umowę w tradycyjnej, papierowej formie dostarczy nam do podpisu kurier. Drogą pocztową otrzymamy też kartę płatniczą, dzięki której będziemy mogli zapłacić za zakupy w Internecie lub tradycyjnie wypłacić gotówkę w bankomacie.

Maciej Szmigiel,
Manager Platnosci.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(101)2010


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum