Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Taniej i bezpieczniej >>

Taniej i bezpieczniej

Bankowość internetowa

Według danych ze Związku Banków Polskich, na koniec czerwca 2010 r. ok. 1,5 mln firm z sektora MSP korzystało z bankowości internetowej. Liczba ta stale rośnie. Natomiast według danych Instytutu Logistyki i Magazynowania, obecnie 92 proc. przedsiębiorców posiada dostęp do internetu i korzysta z niego na co dzień.
Od kilku ostatnich lat można zauważyć trend, w którym jakość obsługi firmy poprzez system bankowości internetowej coraz częściej decyduje o wyborze danego banku. Wiąże się to z rosnącą świadomością usług elektronicznych ze strony klientów i rosnącymi wymaganiami segmentu MSP w tym zakresie.

Dlaczego bankowość internetowa?

Obecnie chyba nikt nie ma wątpliwości, że bankowość internetowa posiada wiele zalet i jest niezbędnym narzędziem do sprawnego zarządzania firmą. Do jej głównych atutów należą m.in. możliwość wglądu w aktualny stan rachunków bankowych o każdej porze i z każdego miejsca, szybsza realizacja zleceń, oszczędność czasu i pieniędzy związana z brakiem konieczności odwiedzania banku i ręcznego wypełniania zleceń, eliminacja zagrożeń i kosztów związanych z dokonywaniem transakcji metodami tradycyjnymi (np. utrata dokumentów bankowych, kradzież gotówki). Inne zalety to pełna, zintegrowana informacja finansowa prezentowana w jednym miejscu, lepsze możliwości zarządzania płynnością finansową, szybki dostęp do serwisów informacyjnych (oferta banku, kursy walut, notowania giełdowe), integracja z systemami finansowo-księgowymi i kadrowo-płacowymi.
Do oczywistych zalet korzystania z bankowości internetowej dochodzi jeszcze czynnik ekonomiczny – przelewy realizowane przez system bankowości internetowej są bowiem dużo tańsze (nawet kilkukrotnie), niż te realizowane w oddziale. Nawet jeżeli klient musi dodatkowo ponieść koszty, np. tokena czy podpisu elektronicznego, to i tak przy skali swoich przelewów może zaoszczędzić spore kwoty wybierając system bankowości internetowej zamiast wizyt w oddziale (dotyczy to także przedsiębiorców z segmentu MSP). Banki promują użytkowników internetowych, gdyż brak konieczności rozbudowy sieci placówek i zatrudniania personelu pozwala bankom na obniżenie kosztów własnych i zaoferowanie klientom internetowym niższych opłat za usługi bankowe, np. opłaty za przelew internetowy mieszczą się w granicach 0,75-2,00 zł, a za przelew w oddziale w granicach 10-20 zł.
Dzięki dobrze rozwiniętej bankowości internetowej klienci z sektora MSP mają możliwość samodzielnego wykonywania coraz większej ilości czynności zarezerwowanych do tej pory jedynie do obsługi w oddziale. Banki kładą nacisk na rozwój systemów i ich dostosowywanie do potrzeb klientów z segmentu MSP, a rozwiązania, które niedawno były dostępne głównie dla klientów korporacyjnych (i to zwłaszcza przez rozwiązania bankowości elektronicznej typu home banking), dzisiaj znajdują się w ofertach systemów przygotowanych specjalnie dla MSP, np. autodealing poprzez bankowość internetową, umożliwiający zawieranie transakcji wymiany walut w czasie rzeczywistym, lokowanie nadwyżek gotówki czy usługi typu trade finance.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 12(104)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: bankowość internetowa

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum