Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Jak latać z głową? >>

Jak latać z głową?

Częste podróże służbowe samolotem – jak przełożyć je na korzyści dla firmy

Polski biznesmen podróżuje coraz częściej i dalej, co stanowi odzwierciedlenie rozwoju naszych możliwości gospodarczych. Wyzwania dotyczące współczesnych relacji biznesowych dotyczą zatem w coraz większym stopniu także optymalizacji kosztów związanych z podróżami służbowymi.
Według „Małego rocznika statystycznego 2010” najważniejszymi partnerami handlowymi Polski są przede wszystkim kraje europejskie – z Niemcami na czele (aż ok. 1/4 wartości naszego eksportu i importu!). Ścisłe relacje nasi rodzimi przedsiębiorcy utrzymują także z Rosją, Włochami i Francją. Jak można się domyślić, bardzo istotną rolę dla polskiej gospodarki odgrywają również Chiny, ale także inne kraje Orientu. Są to przede wszystkim: Japonia, Korea Południowa czy Tajlandia. Wciąż bardzo istotne pozostają państwa leżące po drugiej stronie Atlantyku, jak Stany Zjednoczone, ale również Argentyna. Można więc założyć, że właśnie do tych destynacji Polacy latają najczęściej w interesach. O ile podróż po Europie jest stosunkowo tania, a dostępna oferta bogata, o tyle warto skoncentrować się na coraz ważniejszych dla polskiego PKB rynkach azjatyckich czy Argentyny, do których – jak się wydaje – będziemy latać coraz częściej wraz z rozwojem polskiej gospodarki.
Przy założeniu, że prowadzimy interesy wymagające podróży transatlantyckich, warto pomyśleć o oszczędnościach wynikających nie tylko z naszych umiejętności negocjacyjnych. Dobrze zadbać o uczestnictwo w programie milowym, który przyniesie nam realne korzyści. Jest to bardzo istotne, gdyż im dłuższa podróż, tym więcej kosztuje, ale z drugiej strony – jest to również okazja do dokonania większych oszczędności.
Dla naszego wyliczenia przyjęliśmy, że rozpatrujemy przypadki biznesmenów podróżujących do Buenos Aires, Singapuru i Hongkongu przynajmniej raz w miesiącu w skali roku, klasą ekonomiczną*.

DATA           Warszawa-Buenos Aires
25.01-31.0    14 250,00 zł
20.02-27.02   4 250,00 zł
24.03-29.03   4 275,00 zł
20.04-27.04   4 479,00 zł
20.05-26.05   4 329,00 zł
18.06-25.06   4 329,00 zł
19.07-26.07   4 784,00 zł
19.08-24.08   4 934,00 zł
21.09-29.09   4 329,00 zł
21.10-28.10   5 232,00 zł
21.11-28.11   4 479,00 zł
14.12-21.12   5 232,00 zł
SUMA:         54 902,00 zł
W powyższym zestawieniu uwzględniono połączenia o najniższych cenach.
Źródło: AIR FRANCE

W zaproponowanym przykładzie za każdy lot otrzymujemy do 180 punktów, po dwunastu miesiącach podróżowania mamy ich 2160. Z uwagi na to, że każdy punkt to złotówka, kolejną podróż możemy odbyć za połowę ceny, przy założeniu, że zdecydujemy się na taką formę gratyfikacji. Punkty można wymieniać bowiem także na zwiększoną przestrzeń bagażową lub dopłatę do wyższej klasy przelotu. Zakładamy również, że to my decydujemy o przeznaczeniu punktów. Są one zbierane bowiem na koncie firmy, a nie na koncie samego podróżującego. Oczywiście nie można zapominać o punktach milowych, które zapisywane są na indywidualne konto pasażera. W przypadku comiesięcznych lotów na trasie Warszawa – Buenos Aires (wraz z powrotem), przez rok możemy zyskać minimum 23 000 mil (przy założeniu, że nie posiadamy specjalnych kart członkowskich i podróżujemy klasą ekonomiczną). Aby skorzystać z darmowego przelotu na omawianej trasie należy mieć na koncie 80 000 mil.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku lotów na Daleki Wschód. Gdy przyjmiemy, że prowadzimy interesy w Hongkongu:

DATA           Warszawa-Hongkong
21.01-28.01   2 800,00 zł
20.02-28.02   2 800,00 zł
24.03-31.03   2 102,00 zł
21.04-28.04   3 152,00 zł
20.05-26.05   2 952,00 zł
20.06-28.06   2 952,00 zł
19.07-26.07   3 342,00 zł
21.08-28.08   3 342,00 zł
21.09-28.09   2 952,00 zł
18.10-25.10   3 052,00 zł
19.11-28.11   2 952,00 zł
19.12-27.12   2 952,00 zł
SUMA:         35 350,00 zł
W powyższym zestawieniu uwzględniono połączenia o najniższych cenach.
Źródło: AIR FRANCE

W tym przypadku należy podróżować co miesiąc przez ponad rok, aby móc cieszyć się nieodpłatnym przelotem. Oszczędności w dłuższej perspektywie mogą sięgać 10 proc., co w przypadku częstszych podróży może stanowić istotny składnik w planach oszczędnościowych przedsiębiorstw. Profity czerpane w związku z programem milowym są identyczne, jak w przypadku podróży do Argentyny, tyle że ze względu na niższe ceny biletów do Hongkongu wcześniej będzie można je wymienić na pełnoprawny bilet.
Sytuacja kształtuje się podobnie, gdy robimy interesy w Singapurze:

DATA           Warszawa-Singapur
20.01-30.01   3 041,00 zł
18.02-23.02   3 299,00 zł
20.03-27.03   3 066,00 zł
21.04-30.04   3 249,00 zł
23.05-30.05   3 120,00 zł
20.06-27.06   3 378,00 zł
20.07-26.06   3 778,00 zł
21.08-29.08   4 278,00 zł
19.09-25.09   3 378,00 zł
20.10-27.10   3 378,00 zł
20.11-27.11   3 378,00 zł
23.12-29.12   3 878,00 zł
SUMA:         41 221,00 zł
W powyższym zestawieniu uwzględniono połączenia o najniższych cenach.
Źródło: AIR FRANCE

Pasażerowie, którzy korzystają z programów milowych mają także szereg innych udogodnień, m.in.: priorytet na liście oczekujących w klasach biznes i pierwszej, gwarancja miejsca w klasie ekonomicznej czy też możliwość zmiany nazwisk pasażerów.
Programy milowe są rozmaite – tak jak różne są potrzeby podróżujących biznesmenów. Tym jednak, na co zawsze warto zwracać uwagę, jest przejrzystość i realne korzyści, które można zaplanować.

Źródło:
Ceny na dzień 5.1.2011 r.
Na podstawie programu BlueBiz, oferowanego przez linie AIR FRANCE KLM
(Punkty – tzw. Blue Creditów)


Autor: przedstawiciel Biura Prasowego AIR FRANCE KLM w Polsce


nr 2(106)2011


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: air france | jak latać z głową

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum