
Kreatywność i "merytoryka" w eventach
Jak komunikować event w mediach? Na co stawiać? Czy innowacyjna scenografia oraz rząd celebrytów wystarczą, by zainteresować media? Już nie tylko koncerny, ale także małe firmy oraz urzędy organizują eventy, które chętnie relacjonują media.
Wykorzystać sytuacje
Zamiast kreować wydarzenie medialne, można dobrze „sprzedać” to, czym firma bądź instytucja żyją na co dzień. Przykładem są niektóre urzędy, które efektywnie wykorzystują aktualnie odbywające się ciekawe wydarzenia. Urząd Dzielnicy Targówek jako pierwszy w Polsce organizuje dwudniowy cykl imprez w ramach społecznej rewitalizacji blokowisk (17-18 czerwca). W ramach projektu odbędzie się główna konferencja merytoryczna, podczas której zostaną przedstawione międzynarodowe praktyki rewitalizacyjne blokowisk, będzie część inspirująca, a także kilka bloków warsztatów tematycznych z udziałem mieszkańców.
Do udziału w projekcie zaproszono także wielu wybitnych artystów, organizacje pozarządowe, lokalnych działaczy i przedsiębiorców. W ramach akcji Urzędu Dzielnicy Targówek, Mika Grochowska przygotowuje event polegający na zaadaptowaniu nieużywanych dotąd terenów zielonych w bezpośrednim sąsiedztwie bloków przez samych mieszkańców. Natomiast Paweł Althamer i Michał Mioduszewski realizują wydarzenie, którego celem jest stworzenie symbolicznej ludzkiej figury, która przedstawiałaby tożsamość Bródna. Artyści przygotują figurę ze stelaża i papieru, do której razem z mieszkańcami dzielnicy przyklejane będą różne elementy kojarzące się z dzielnicą. Figura będzie wędrować po różnych miejscach, tak aby większa liczba osób miała szansę wziąć udział w tym działaniu. Te wydarzenia z pewnością przyciągną uwagę mediów, ponieważ są nie tylko ciekawe artystycznie, ale także interesujące w kadrze. Używając żargonu PR-owego, ekipy telewizyjne będą miały co pokazać, a nie same „gadające głowy”.
Organizując event warto zadbać o to, by dziennikarze z każdego rodzaju medium otrzymali materiały, które pozwolą na zrealizowanie relacji. Konieczne jest także przypilnowanie, aby gwiazdy oraz eksperci konferencji mieli czas dla dziennikarzy i potrafili sprawnie i krótko się wypowiadać. Czasami zdarza się, że w napiętym grafiku VIP-ów, dziennikarze nie mają nawet możliwości poproszenia o udzielenie krótkiego wywiadu po wydarzeniu. Wówczas szanse na publikację drastycznie maleją.
Siła marki
Ostatnio triumfy świętuje cykl spotkań biznesowych dla kobiet pod nazwą Sukces Pisany Szminką. Raz w miesiącu ponad sto przedsiębiorczych kobiet spotyka się w hotelu Scheraton. Uczestniczą w merytorycznej konferencji, słuchają debaty ekspertów, a następnie wywiadu z gościem honorowym. Jest także część rozrywkowa w postaci pokazu mody, dodatków czy makijażu. Po części biznesowej zaczyna się networking podczas kolacji. Jest to jeden z najważniejszych elementów tych konferencji. Środowisko kobiet biznesu nadal jest bardzo słabe i ciągle potrzebuje miejsc, gdzie kobiety mogą dyskutować o biznesie, wspierać się oraz nawiązywać relacje. Pomysłodawczyni i organizatorka wydarzeń z cyklu Sukces Pisany Szminką, Olga Kozierowska odwala kawał dobrej roboty, animując środowisko i przełamując stereotypowe myślenie o przedsiębiorczości kobiet. Ostatnio nawet Polska Przedsiębiorcza uhonorowała Olgę Kozierowską statuetką Dziennikarza Roku, właśnie za promocję przedsiębiorczości kobiet.
Zainteresowanie inicjatywą Sukces Pisany Szminką pokazuje, jak wielka jest potrzeba integracji kobiet biznesu i tworzenia przestrzeni do wymiany kontaktów, szukania partnerów biznesowych, a także intelektualnej rozrywki. Te nietypowe biznesowe eventy uzupełniane są poprzez program radiowy w Radiu PIN oraz telewizyjny w TVN 24, jak również portal www.sukcespisanyszminka.pl.
Nietypowo o typowych zdarzeniach
Co do nietypowych konferencji, środowisko piarowskie nie jest jednomyślne. Nie zawsze trzeba organizować „wypasioną” imprezę. Nawet spotkania kameralne w biurze prasowym bez wybujałej choreografii wystarczają do osiągnięcia dobrego efektu mediowego. Spotkania w mniejszym, kameralnym gronie pozwalają na pełniejsze przekazanie informacji i wyeliminowanie nieścisłości.
Jest także druga strona medalu. Na frekwencję dziennikarzy podczas konferencji oraz liczbę powstałych po niej publikacji nie wpływa jedynie atrakcyjność wydarzenia. Równie ważne są inne okoliczności: to, czy w danym dniu odbywają się inne konferencje, ranga zaangażowanych w wydarzenie osób oraz ich popularność medialna. Istotna jest również zgromadzona widownia, dlatego piarowcy przy każdym evencie w ruch puszczają wszystkie swoje znajomości w świecie show businessu, nierzadko płacąc pośrednikom za sprowadzenie na imprezy popularnych w mediach osób.
Nawet prześcigając się w pomysłach i wielkości budżetów przeznaczonych na oprawę wydarzenia, nie można zapominać o podstawach sztuki PR. Podczas konferencji inaugurującej jeden z popularnych show telewizyjnych, na początku serwowano catering. Sama konferencja trwała około 20 minut, podczas których wychwalano program. Zainteresowanie dziennikarzy zajętych jedzeniem było oczywiście znikome. A na zakończenie nie rozdano materiałów prasowych. Nawet przy akompaniamencie wspaniałej muzyki, w wyjątkowym otoczeniu i towarzystwie wspaniałych gwiazd, dziennikarz zawsze szuka treści. Bez niej po prostu nie będzie publikacji.
Justyna Gaj, właścicielka Agencji JUSTA PR
www.justapr.pl
Zamiast kreować wydarzenie medialne, można dobrze „sprzedać” to, czym firma bądź instytucja żyją na co dzień. Przykładem są niektóre urzędy, które efektywnie wykorzystują aktualnie odbywające się ciekawe wydarzenia. Urząd Dzielnicy Targówek jako pierwszy w Polsce organizuje dwudniowy cykl imprez w ramach społecznej rewitalizacji blokowisk (17-18 czerwca). W ramach projektu odbędzie się główna konferencja merytoryczna, podczas której zostaną przedstawione międzynarodowe praktyki rewitalizacyjne blokowisk, będzie część inspirująca, a także kilka bloków warsztatów tematycznych z udziałem mieszkańców.
Do udziału w projekcie zaproszono także wielu wybitnych artystów, organizacje pozarządowe, lokalnych działaczy i przedsiębiorców. W ramach akcji Urzędu Dzielnicy Targówek, Mika Grochowska przygotowuje event polegający na zaadaptowaniu nieużywanych dotąd terenów zielonych w bezpośrednim sąsiedztwie bloków przez samych mieszkańców. Natomiast Paweł Althamer i Michał Mioduszewski realizują wydarzenie, którego celem jest stworzenie symbolicznej ludzkiej figury, która przedstawiałaby tożsamość Bródna. Artyści przygotują figurę ze stelaża i papieru, do której razem z mieszkańcami dzielnicy przyklejane będą różne elementy kojarzące się z dzielnicą. Figura będzie wędrować po różnych miejscach, tak aby większa liczba osób miała szansę wziąć udział w tym działaniu. Te wydarzenia z pewnością przyciągną uwagę mediów, ponieważ są nie tylko ciekawe artystycznie, ale także interesujące w kadrze. Używając żargonu PR-owego, ekipy telewizyjne będą miały co pokazać, a nie same „gadające głowy”.
Organizując event warto zadbać o to, by dziennikarze z każdego rodzaju medium otrzymali materiały, które pozwolą na zrealizowanie relacji. Konieczne jest także przypilnowanie, aby gwiazdy oraz eksperci konferencji mieli czas dla dziennikarzy i potrafili sprawnie i krótko się wypowiadać. Czasami zdarza się, że w napiętym grafiku VIP-ów, dziennikarze nie mają nawet możliwości poproszenia o udzielenie krótkiego wywiadu po wydarzeniu. Wówczas szanse na publikację drastycznie maleją.
Siła marki
Ostatnio triumfy świętuje cykl spotkań biznesowych dla kobiet pod nazwą Sukces Pisany Szminką. Raz w miesiącu ponad sto przedsiębiorczych kobiet spotyka się w hotelu Scheraton. Uczestniczą w merytorycznej konferencji, słuchają debaty ekspertów, a następnie wywiadu z gościem honorowym. Jest także część rozrywkowa w postaci pokazu mody, dodatków czy makijażu. Po części biznesowej zaczyna się networking podczas kolacji. Jest to jeden z najważniejszych elementów tych konferencji. Środowisko kobiet biznesu nadal jest bardzo słabe i ciągle potrzebuje miejsc, gdzie kobiety mogą dyskutować o biznesie, wspierać się oraz nawiązywać relacje. Pomysłodawczyni i organizatorka wydarzeń z cyklu Sukces Pisany Szminką, Olga Kozierowska odwala kawał dobrej roboty, animując środowisko i przełamując stereotypowe myślenie o przedsiębiorczości kobiet. Ostatnio nawet Polska Przedsiębiorcza uhonorowała Olgę Kozierowską statuetką Dziennikarza Roku, właśnie za promocję przedsiębiorczości kobiet.
Zainteresowanie inicjatywą Sukces Pisany Szminką pokazuje, jak wielka jest potrzeba integracji kobiet biznesu i tworzenia przestrzeni do wymiany kontaktów, szukania partnerów biznesowych, a także intelektualnej rozrywki. Te nietypowe biznesowe eventy uzupełniane są poprzez program radiowy w Radiu PIN oraz telewizyjny w TVN 24, jak również portal www.sukcespisanyszminka.pl.
Nietypowo o typowych zdarzeniach
Co do nietypowych konferencji, środowisko piarowskie nie jest jednomyślne. Nie zawsze trzeba organizować „wypasioną” imprezę. Nawet spotkania kameralne w biurze prasowym bez wybujałej choreografii wystarczają do osiągnięcia dobrego efektu mediowego. Spotkania w mniejszym, kameralnym gronie pozwalają na pełniejsze przekazanie informacji i wyeliminowanie nieścisłości.
Jest także druga strona medalu. Na frekwencję dziennikarzy podczas konferencji oraz liczbę powstałych po niej publikacji nie wpływa jedynie atrakcyjność wydarzenia. Równie ważne są inne okoliczności: to, czy w danym dniu odbywają się inne konferencje, ranga zaangażowanych w wydarzenie osób oraz ich popularność medialna. Istotna jest również zgromadzona widownia, dlatego piarowcy przy każdym evencie w ruch puszczają wszystkie swoje znajomości w świecie show businessu, nierzadko płacąc pośrednikom za sprowadzenie na imprezy popularnych w mediach osób.
Nawet prześcigając się w pomysłach i wielkości budżetów przeznaczonych na oprawę wydarzenia, nie można zapominać o podstawach sztuki PR. Podczas konferencji inaugurującej jeden z popularnych show telewizyjnych, na początku serwowano catering. Sama konferencja trwała około 20 minut, podczas których wychwalano program. Zainteresowanie dziennikarzy zajętych jedzeniem było oczywiście znikome. A na zakończenie nie rozdano materiałów prasowych. Nawet przy akompaniamencie wspaniałej muzyki, w wyjątkowym otoczeniu i towarzystwie wspaniałych gwiazd, dziennikarz zawsze szuka treści. Bez niej po prostu nie będzie publikacji.
Justyna Gaj, właścicielka Agencji JUSTA PR
www.justapr.pl
nr 6(110)2011 ![]() Zobacz więcej na temat: Justyna Gaj | Justyna Gaj justa pr | eventy |