
Z dowolnego miejsca, o każdej porze
Raport mobilny przedsiębiorca: Rynek komputerów przenośnych
Wzrost po regresie
Rynek palmtopów przeżywa istotny regres – sprzedaż palmtopów spada głównie za sprawą rozwoju smartfonów. Większość odbiorców PDA i smartfonów to duży i średni biznes, choć sytuacja powoli zaczyna się zmieniać, bowiem coraz chętniej wykorzystaniem smartfonów interesują się również firmy małe.
Należy dodać, że telefon komórkowy z funkcjami charakterystycznymi dla palmtopa: terminarzem, książką adresową jest konkurencyjny dla palmtopa, ale tylko wówczas jeżeli użytkownik szuka w palmtopie funkcji, które ograniczają się do parametrów głównie organizera. Można sądzić, że za kilka lat producentami PDA będą nie tylko dzisiejsi tytani telekomunikacji (Nokia, Motorola, Samsung, SonyEricsson), ale będziemy także używać telefonów oznaczanych logo HP lub palmOne – dzisiejszych gigantów rynku komputerów kieszonkowych. To, co pokazuje rynek to nie przekształcenie PDA w telefony, a raczej proces odwrotny.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 7(52)2006 ![]() |