
Nie tęsknij za blondynką
Peugeot 5008
Bywa, że mężczyźni, którzy szaleją za blondynkami, koniec końców osiadają w związkach z brunetkami. Blondynki, które całe życie marzyły o szalonym życiu z artystą, finalnie wiążą się z inżynierami i technikami. Z kolei ci, którzy od zawsze planowali i wizualizowali sobie zakup sportowego auta, po bliższym poznaniu pozostają wierni minivanom lub rodzinnym kombi. Czy są przez to nieszczęśliwi? Niektórzy pewnie tak, a inni wprost przeciwnie... szczególnie jeśli trafili na rodzinnego minivana - Peugeota 5008. Ci narzekać nie po prostu nie mają na co. A jeśli narzekają, to grzeszą. Oto dlaczego.
No no!
Choć to minivan - musi być duży, przestronny, wydłużony, powiększony (dł. 4529 mm, wys. 1630 mm, szer. 1837 mm) - to jego stylistyka jest bardzo zgrabna i nowoczesna. Elementy nadwozia tworzą opływową, harmonijną, elegancką bryłę. Imponujący jest panoramiczny dach 5008 (niestety nie w każdej wersji) i ogromna przednia szyba - dodają konstrukcji lekkości, a pasażerom ogromnych wrażeń podczas jazdy (kierowcy z kolei niczym nieograniczoną widoczność). Dzięki temu ostatnią rzeczą, którą można powiedzieć o 5008, jest nuda i sztampowość aut rodzinnych.
Wnętrze faktycznie jest bardzo obszerne i rodzinne, wszak musi pomieścić aż siedem osób - piątka na pewno będzie podróżowała bardzo komfortowo. Dobra wiadomość dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń - można regulować kąt nachylenia oparcia, więc będzie wygodnie, a może być także zabawowo - w opcji znajdziemy Pakiet Video, umożliwiający podłączenie zewnętrznych systemów przenośnych (odtwarzacza video, konsoli do kier, DVD), przy czym każdy pasażer może mieć własny obraz i dźwięk - za pomocą bezprzewodowych słuchawek Bluetooth. Wnętrze można dowolnie konfigurować - w zależności od liczby pasażerów czy objętości bagażu. Optymalnie możemy przewieźć elementy do 2,76 m długości. A po złożeniu wszystkich siedzeń, prócz kierowcy i pasażera z przodu, uzyskamy aż 1754 l. Brawo dla Peugeota także za pomysłowość w projektowaniu i rozlokowaniu schowków - począwszy od ponad dziesięciolitrowej chłodzonej konsoli centralnej, kończąc na schowkach pod dywanikami.
Ciekawym elementem designersko-gadżeciarskim jest Head-Up Display (HUD), czyli chowany wyświetlacz (prezentujący m.in. prędkość czy odległość między pojazdami), umieszczony w zasięgu wzroku kierowcy. Z kolei deska rozdzielcza może na pierwszy rzut oka odstraszać mnogością przycisków, pokręteł, włączników, ale po chwili poznania wszystko okazuje się bardzo intuicyjne, a co ważniejsze - w zasięgu prawej ręki kierowcy.
Kolejne zaskoczenie
Kierowca delektuje się jednak głównie jazdą, a ta - nie może być inaczej - jest bardzo przyjemna. Auto mocno trzyma się drogi, jest stabilne także przy ostrzejszych zakrętach, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Może być także szybko, co naturalnie nie oznacza niebezpiecznie.
W gamie silników benzynowych dostępne są dwa silniki, z kolei wśród silników Diesela cztery. Testowany model wyposażony był w najmocniejszą jednostkę HDI 2.0 o mocy 150 KM. Siła, siła i jeszcze raz siła, którą czuć było szczególnie po przekroczeniu 2000 ord./min. (moment obrotowy - 340 Nm). Do kompletu była sześciobiegowa skrzynia manualna. Przyspieszenie do setki to 9,9 s. To wszystko za 8 l/100 km w mieście i nieco ponad 5,5 trasie.
Do wyboru mamy jedną z czterech wersji wykończenia - od nich zależy cena Peugeota 5008: Access od 75 000 zł, Active od 83 700 zł, Family od 95 200 zł i Allure od 99 900 zł.
Choć to minivan - musi być duży, przestronny, wydłużony, powiększony (dł. 4529 mm, wys. 1630 mm, szer. 1837 mm) - to jego stylistyka jest bardzo zgrabna i nowoczesna. Elementy nadwozia tworzą opływową, harmonijną, elegancką bryłę. Imponujący jest panoramiczny dach 5008 (niestety nie w każdej wersji) i ogromna przednia szyba - dodają konstrukcji lekkości, a pasażerom ogromnych wrażeń podczas jazdy (kierowcy z kolei niczym nieograniczoną widoczność). Dzięki temu ostatnią rzeczą, którą można powiedzieć o 5008, jest nuda i sztampowość aut rodzinnych.
Wnętrze faktycznie jest bardzo obszerne i rodzinne, wszak musi pomieścić aż siedem osób - piątka na pewno będzie podróżowała bardzo komfortowo. Dobra wiadomość dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń - można regulować kąt nachylenia oparcia, więc będzie wygodnie, a może być także zabawowo - w opcji znajdziemy Pakiet Video, umożliwiający podłączenie zewnętrznych systemów przenośnych (odtwarzacza video, konsoli do kier, DVD), przy czym każdy pasażer może mieć własny obraz i dźwięk - za pomocą bezprzewodowych słuchawek Bluetooth. Wnętrze można dowolnie konfigurować - w zależności od liczby pasażerów czy objętości bagażu. Optymalnie możemy przewieźć elementy do 2,76 m długości. A po złożeniu wszystkich siedzeń, prócz kierowcy i pasażera z przodu, uzyskamy aż 1754 l. Brawo dla Peugeota także za pomysłowość w projektowaniu i rozlokowaniu schowków - począwszy od ponad dziesięciolitrowej chłodzonej konsoli centralnej, kończąc na schowkach pod dywanikami.
Ciekawym elementem designersko-gadżeciarskim jest Head-Up Display (HUD), czyli chowany wyświetlacz (prezentujący m.in. prędkość czy odległość między pojazdami), umieszczony w zasięgu wzroku kierowcy. Z kolei deska rozdzielcza może na pierwszy rzut oka odstraszać mnogością przycisków, pokręteł, włączników, ale po chwili poznania wszystko okazuje się bardzo intuicyjne, a co ważniejsze - w zasięgu prawej ręki kierowcy.
Kolejne zaskoczenie
Kierowca delektuje się jednak głównie jazdą, a ta - nie może być inaczej - jest bardzo przyjemna. Auto mocno trzyma się drogi, jest stabilne także przy ostrzejszych zakrętach, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Może być także szybko, co naturalnie nie oznacza niebezpiecznie.
W gamie silników benzynowych dostępne są dwa silniki, z kolei wśród silników Diesela cztery. Testowany model wyposażony był w najmocniejszą jednostkę HDI 2.0 o mocy 150 KM. Siła, siła i jeszcze raz siła, którą czuć było szczególnie po przekroczeniu 2000 ord./min. (moment obrotowy - 340 Nm). Do kompletu była sześciobiegowa skrzynia manualna. Przyspieszenie do setki to 9,9 s. To wszystko za 8 l/100 km w mieście i nieco ponad 5,5 trasie.
Do wyboru mamy jedną z czterech wersji wykończenia - od nich zależy cena Peugeota 5008: Access od 75 000 zł, Active od 83 700 zł, Family od 95 200 zł i Allure od 99 900 zł.
nr 3(119)2012 ![]() |