Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Trzęsienie ziemi, a potem... >>

Trzęsienie ziemi, a potem...

Rozmowa z...

Jak film korporacyjny może wzmocnić postrzeganie marki?
Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi,
potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć
– mawiał Alfred Hitchcock.
Współczesny widz preferuje przekazy video,
łatwiejsze w odbiorze od tekstu, podane w nowatorski sposób, bez niepotrzebnych informacji.
O przewadze obrazu nad słowem i preferencjach internautów
z Agnieszką Olszewską
i Ewą Tkaczyk,
producentkami ze studia filmowego „Tandem Taren – To”, rozmawia Marta Wawrzeniecka.










Film korporacyjny, wizytówka firmy, spełnia cele wizerunkowe, wspiera dział personalny podczas rekrutacji nowych pracowników i przedstawia aktualności z życia firmy. Jaką może przyjmować formę?
Agnieszka Olszewska: Może to być prezentacja graficzna, teledysk, wywiady z pracownikami i film dokumentalny opowiadający historię firmy. Każda z tych form umożliwia przedstawienie przedsiębiorstwa w ciekawy i nowoczesny sposób, wywołujący u odbiorcy pozytywne emocje. Tematyka filmów tego typu jest bardzo szeroka – wszystko zależy od profilu działalności firmy; możemy zatem przedstawić jej osiągnięcia, zaprezentować nowy produkt, zrelacjonować konferencję czy uczestnictwo w targach. Przygotowany w ten sposób film zwiększa prestiż firmy, wzmacnia jej wizerunek, działania marketingowe i te z zakresu public relations. Film korporacyjny zmontowany w sposób nowoczesny i profesjonalny będzie także wspomagał sprzedaż produktów i usług. Można go zastosować zarówno w komunikacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej, prezentując firmę nowym pracownikom, budując jednocześnie poczucie lojalności wśród osób już zatrudnionych.

Potencjał marketingowy i PR-owy filmów korporacyjnych dostrzega coraz więcej firm, także z sektora MSP. W jaki sposób wykorzystują to narzędzie?
Ewa Tkaczyk: Film można przekazać klientom i kontrahentom na płycie DVD, pendrive'ie, a także umieścić go w Internecie. Ta forma przekazu sprawdza się także podczas spotkania z pracownikami, na konferencji prasowej, gali czy targach, głównie dzięki bezpośredniemu oddziaływaniu na zmysły odbiorców. W obliczu rozwiniętej komunikacji social mediów filmy korporacyjne stanowią też element idealnie wpisujący się w filozofie portali społecznościowych, dzięki czemu z powodzeniem można go zamieścić na profilu firmy na Facebook’u, kanale na YouTube, stronie WWW czy wizytówkach na portalach rekrutacyjnych. Narzędzie to jest uniwersalne, a zarazem gwarantuje szerokość zastosowań, co jest istotne dla podmiotów z ograniczonym budżetem na promocję – raz przygotowane nagranie może być wykorzystywane wielokrotnie, na różnych poziomach komunikacji. Dodatkowo, dystrybucja takiego filmu w Sieci jest prosta i nie wymaga wysokich nakładów finansowych, pozwala za to na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, będących naszymi potencjalnymi klientami i kontrahentami.

Załóżmy, że chcemy zrealizować film promocyjny. Jak powinnam się do tego zabrać, od czego zacząć, na co zwrócić uwagę?
Ewa Tkaczyk: Należy zacząć od określenia naszych potrzeb i stworzenia briefu, który powinien zawierać szczegółowe informacje o firmie, jej produktach i usługach. Bardzo ważne jest również, by położyć nacisk na wskazanie celu kampanii, grup docelowych, opisu konkurencji i posiadanego budżetu. Na podstawie przesłanego przez klienta briefu wykonawcy przygotują koncepcje kreatywne i scenariusz filmu. Na tym etapie warto przekazać wszelkie materiały i informacje o firmie, które wydają nam się istotne, świadczą o jej historii i osiągnięciach. Niestety, w filmie nie da się pokazać wszystkiego, dlatego warto współpracować z profesjonalistami, którzy doradzą nam, które informacje są istotne i jak stworzyć film, który stanie się ciekawą, dynamiczną opowieścią przykuwającą uwagę odbiorców. Duży nacisk podczas produkcji filmu promocyjnego warto położyć na jego konwencję – powinna być ona spójna z wcześniejszą komunikacją i wizerunkiem firmy. Istotna jest też odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa i grafika, na które odbiorcy zwrócą na pewno uwagę.
Agnieszka Olszewska: Decydując się na przygotowanie filmu korporacyjnego pamiętajmy, że jest to projekt, który będzie wymagał z naszej strony zaangażowania. Dlatego warto wyznaczyć jedną osobę, która będzie koordynować współpracę między firmą, agencją reklamową i studiem produkcyjnym. Agencja jest odpowiedzialna za kreację, strategię i wyniki kampanii, kontrolę budżetu i harmonogramu, a także wybór reżysera i studia filmowego, które zajmuje się doborem lokalizacji, aktorów i rekwizytów. Zarówno powstawanie filmu, jak i jego dystrybucja to procesy, które powinny być starannie przemyślane i zaplanowane. Wszystkim podmiotom uczestniczącym w procesie produkcji zależy, aby wizytówka firmy pokazywała ją z jak najlepszej strony. Dlatego warto dbać o poziom realizacyjny filmu, nie oszczędzać na elementach, które wpływają na jego jakość i postawić na spontaniczność osób, które występują przed kamerą. Takie działania pozwolą zrealizować projekt zgodny z naszymi oczekiwaniami i przewidywanymi rezultatami.

Prosta, tania i skuteczna dystrybucja, gwarantująca dotarcie do szerokiej grupy odbiorców – wydaje się, że jest to narzędzie idealne, ale czy odpowiednie dla sektora MSP?
Agnieszka Olszewska: Moim zdaniem jest to na tyle uniwersalne narzędzie, że trudno je zakwalifikować jako formę promocji firm o określonej wielkości czy z danej branży. Od jakiegoś czasu przedsiębiorstwa, także z sektora MSP, coraz częściej sięgają po tę formę promocji, zauważając jej niepodważalne zalety. Precyzyjnie określając grupę docelową, treść komunikatu, nasze oczekiwania i cel działań, na pewno dotrzemy z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Dlatego film korporacyjny jest doskonałym środkiem przekazu informacji, który zwiększając świadomość naszej marki, wzmacnia wizerunek firmy. Narzędzie to jest też – w porównaniu z reklamą telewizyjną – bardziej atrakcyjne nie tylko z uwagi na koszty, ale i możliwości wykorzystania. Cena filmu korporacyjnego jest określana indywidualnie dla każdego projektu – w zależności długości materiału, przyjętego scenariusza i zastosowanych efektów – ale z pewnością jest to narzędzie, które jest w zasięgu firm z sektora MSP.

Filmy korporacyjne wzmacniają postrzeganie marki? Jak widzą Panie przyszłość tej formy reklamy?
Agnieszka Olszewska: Internet rozwija się bardzo prężnie, a wraz z nim reklama on-line. Dzisiejsi widzowie preferują przekazy video, które są łatwiejsze w odbiorze od tekstu. Moim zdaniem przyszłością rynku reklamowego jest odpowiednie wykorzystanie możliwości, które daje reklamowanie się w Sieci.


nr 7(123)2012


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum