Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Skłonność do ryzyka dzieli inwestorów >>

Skłonność do ryzyka dzieli inwestorów

Inwestowanie

Inwestorzy dzielą się na trzy kategorie: zachowawczych, średnio zachowawczych oraz agresywnych. To co ich odróżnia, to awersja do ryzyka inwestycyjnego i horyzont czasowy oczekiwanych stóp zwrotu.
Inwestorzy zachowawczy, których głównym celem jest ochrona kapitału przed spadkiem wartości, często lokują środki w instrumenty, takie jak: lokaty bankowe czy obligacje skarbowe (długoterminowo, głównie ze względu na kwestie kosztów transakcyjnych i podatkowych). Jeśli chcą osiągnąć wyższe stopy zwrotu niż w przypadku obligacji skarbowych, ale cechują się również wysoką awersją do ryzyka, powinni zaznajomić się z ofertą obligacji korporacyjnych. Inną ciekawą długoterminową alternatywą jest również fizyczne złoto, którego wartość w ciągu kilku ostatnich lat sukcesywnie rośnie.
Średnio ryzykowni inwestorzy z reguły wybierają akcje dużych i średnich spółek, zarówno na NewConnect, jak i na GPW. Wahania koniunktury rynkowej sprawiają jednak, że inwestowanie w tego typu instrumenty jest dobrym rozwiązaniem w długim terminie, natomiast w krótkim najlepiej skoncentrować się na największych podmiotach o stabilnej kondycji finansowej.
Agresywni inwestorzy chcą osiągać wysokie stopy zwrotu kosztem ponoszenia dużego ryzyka. Inwestują oni głównie w małe spółki w początkowym stadium rozwoju, ponieważ mogą one w dłuższym terminie przynieść wysokie zyski. Poza tym lokują środki w instrumenty pochodne, pozwalające w krótkim terminie zarówno podwoić kapitał, jak również całkowicie go stracić.

Autor: Marek Gąd, analityk inwestycyjny, Grupa Trinity S.A.


nr 10(126)2012


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: giełda | inwestowanie

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum