Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Psychologia perswazji >>

Psychologia perswazji

Raport zarządzanie płynnością finansową: Skuteczne sposoby windykacji należności

Monitoring należności jest narzędziem wykorzystywanym przez firmy, które z uwagi na masowy charakter prowadzonej działalności, mają problemy z nieterminowym regulowaniem należności przez swoich klientów. Celem działania jest zapewnienie regularności spłat należności, zdyscyplinowanie kontrahentów, niedopuszczenie do opóźnień w płatnościach oraz działania prewencyjne.

Dla przedsiębiorców nawet kilkudniowe opóźnienie płatności może być źródłem poważnych zatorów płatniczych. Dlatego wprowadzenie monitoringu bieżących należności przyniesie znaczącą poprawę płynności finansowej, narzuci dyscyplinę płatniczą u odbiorców oraz obniży koszty obsługi klientów, przez znaczące zmniejszenie liczby trudno ściąganych należności.

Monitoring należności

Monitoring należności może być prowadzony w dwóch etapach:

  • przed upływem terminu płatności – w trakcie rozmowy telefonicznej klient jest informowany o wystawieniu faktury na określoną kwotę i terminie zapłaty,
  • po terminie płatności – dotyczy sytuacji, gdy kontrahent zalega z zapłatą nie dłużej niż 90 dni; działania polegają na stałym przypominaniu klientowi o zadłużeniu; kanałem komunikacyjnym może być telefon lub wysyłane pocztą ponaglenia zapłaty.

Z monitoringu mogą korzystać zarówno firmy obsługujące klientów indywidualnych, jak również podmioty gospodarcze prowadzące działalność typu B2B, których klientami są małe i średnie firmy.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(51)2006


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum