Coraz większa konkurencja
Analiza branży dystrybucji AGD i RTV w Polsce
Najwięcej sklepów zajmujących się sprzedażą sprzętu radiowo-telewizyjnego oraz artykułów gospodarstwa domowego znajduje się na południu Polski. Obszar ten nazywany jest często “polskim zagłębiem branży AGD i RTV”. Mimo dużego nasycenia tamtejszego rynku, region nadal przyciąga nowych uczestników zarówno z rynku krajowego, jak i zagranicznego.
Kanał specjalistyczny
Ubiegły rok upłynął pod znakiem zwiększania się rynkowego udziału specjalistycznego kanału sprzedaży, z wyraźną dominacją dwóch ogólnopolskich sieci sprzedaży. Drugą tendencją obserwowaną na rynku już od kilku lat był rozwój dużych grup zakupowych, których członkowie – zwykle pojedynczy przedsiębiorcy – zbiorowo negocjują ceny, dokonując jednocześnie zakupów o wyższej wartości i otrzymując dzięki temu wyższe rabaty.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 6(51)2006 ![]() Zobacz więcej na temat: analiza finansowa | analiza | RTV | AGD |