Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Innowacyjność potrzebuje dobrego szefa >>

Innowacyjność potrzebuje dobrego szefa

Andrzej Arendarski

Co jest najważniejszym motorem innowacyjności? Pieniądze, dobre przepisy, owocna współpraca środowiska naukowego z biznesem? To z pewnością istotne czynniki wpływające na rozwój nowoczesnego biznesu, ale nie jedyne.
Z ubiegłorocznych badań firmy doradczej Boston Consulting Group, w których udział wzięło ponad tysiąc menedżerów z całego globu, wynika, że kluczową rolę w rozwoju firmy odgrywa spójna strategia innowacji i osobiste zaangażowanie szefów. Ten czynnik był najczęściej wskazywany przez ankietowanych menedżerów, jako główny motor napędowy innowacji.

Co ciekawe, wnioski te potwierdzają wyniki przeprowadzonej niedawno przez PwC wśród menedżerów polskich firm ankiety. Kluczem do sukcesu w zakresie innowacji w przedsiębiorstwach jest wdrożenie rozwiązań systemowych w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi i bezpośrednie zaangażowanie zarządu – to najważniejsze wnioski z badań. Z informacji zebranych przez PwC wynika także, iż w 94 proc. badanych firm zarząd jest silnie zaangażowany w tworzenie strategii innowacyjnej i w dokładnie takim samym odsetku przedsiębiorstw to zarząd ma decydujący głos w zakresie wdrożenia konkretnego pomysłu innowacyjnego.

Właściwa strategia innowacji powinna uwzględniać pracowników, odpowiednio ich motywując. Blisko 70 proc. ankietowanych przedsiębiorstw prowadzi wewnętrzne akcje promujące innowacyjność. Zazwyczaj związane są one z obietnicami dodatkowego wynagrodzenia dla najbardziej aktywnych osób, sporadycznie przewidują możliwość awansu. Eksperci PwC zwracają także uwagę na właściwy moment wynagrodzenia. Najlepszy – to etap wdrożenia, który wieńczy innowacyjną pracę. Z doświadczenia przedsiębiorstw wynika, że wynagradzanie za zgłoszenie prowadzi do generowania nadmiernej liczby pomysłów i większość nie ma związku z realnymi potrzebami firmy, w skutek nie nadaje się do wdrożenia.

Powyższe wnioski bez wątpienia będą tematem dyskusji, które prowadzić będziemy na tegorocznym, czwartym Kongresie Innowacyjnej Gospodarki, który odbywać się będzie 25-26 czerwca 2013 roku w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Hasło tegorocznego Kongresu brzmi: „Bądźmy konkurencyjni!”. W trakcie wydarzenia będziemy zastanawiać się w gronie czołowych polityków, przedsiębiorców i naukowców, jak uczynić bardziej innowacyjną edukację, gospodarkę i w konsekwencji – cały kraj. Zapraszam do udziału Kongresie. Dodatkowe informacje: www.kongresig.pl.


nr 5(133)2013


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: andrzej arendarski

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum