Wyszukiwanie mobilne
Mechanizm wyszukiwania
Od jakiegoś czasu branża reklamowa na hasło „marketing mobilny” reaguje przyspieszonym biciem serca. Mówi się, że każdy najbliższy rok będzie dla tego segmentu przełomowy. Rzeczywiście, wiele wskazuje na to, że tym razem tak może być. Z pewnością istotną przestrzenią w mobilnym torcie reklamowym będzie wyszukiwarka. Warto zatem przyjrzeć się, czym wyszukiwanie w komórkach i tabletach różni się od stacjonarnego, i czy w ogóle się różni?
Rozwój rynku mobilnego obserwujemy także w Polsce. Z roku na rok wzrasta liczba użytkowników korzystających ze smartfonów.

Duże, dotykowe wyświetlacze, coraz tańsze pakiety danych oferowane przez operatorów oraz szybko rosnąca liczba stron i aplikacji mobilnych – to cechy, które sprawiają, że telefon prócz podstawowej roli zaczyna być urządzeniem wielofunkcyjnym. W zasadzie większość tych funkcji wykorzystuje Internet, dzięki czemu wzrasta liczba zastosowań kanału mobilnego w komunikacji marketingowej.
Jeśli przyjrzymy się do czego służy Internet w smartfonie, na pierwszych miejscach zobaczymy obsługę poczty e-mail, nawigację, przeglądanie portali społecznościowych i artykułów.

Niemniej istotną rolę w smartfonach odgrywają wyszukiwarki. Jak pokazują badania, to właśnie strony, które pozwalają znaleźć odpowiedź na zadane pytanie użytkownicy smartfonów odwiedzają najczęściej. Dlaczego tak się dzieje?
Wydaje się, że jest to związane z główną cechą tego typu urządzeń, czyli mobilnością. Jeśli przeanalizujemy najczęściej wyszukiwane hasła, zauważymy, że zapytania mobilne zwykle są związane z gorącą potrzebą. Będąc w nieznanym mieście poszukujemy miejsca gdzie można zjeść posiłek, szukamy najbliższego bankomatu, bądź sprawdzamy repertuar miejscowego kina.
Wyszukiwarka w telefonie pozwala niezwłocznie rozwiązać te problemy. To właśnie natychmiastowość jest olbrzymią zaletą tego kanału w kontekście marketingu. Sprawia, że potencjalny klient jest znacznie wartościowy – niespełna 90 proc. użytkowników trafiających z wyszukiwarki mobilnej chce zrealizować swoją potrzebę jeszcze tego samego dnia. Znajduje to także potwierdzenie w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych kategorii.

Duże, dotykowe wyświetlacze, coraz tańsze pakiety danych oferowane przez operatorów oraz szybko rosnąca liczba stron i aplikacji mobilnych – to cechy, które sprawiają, że telefon prócz podstawowej roli zaczyna być urządzeniem wielofunkcyjnym. W zasadzie większość tych funkcji wykorzystuje Internet, dzięki czemu wzrasta liczba zastosowań kanału mobilnego w komunikacji marketingowej.
Jeśli przyjrzymy się do czego służy Internet w smartfonie, na pierwszych miejscach zobaczymy obsługę poczty e-mail, nawigację, przeglądanie portali społecznościowych i artykułów.

Niemniej istotną rolę w smartfonach odgrywają wyszukiwarki. Jak pokazują badania, to właśnie strony, które pozwalają znaleźć odpowiedź na zadane pytanie użytkownicy smartfonów odwiedzają najczęściej. Dlaczego tak się dzieje?
Wydaje się, że jest to związane z główną cechą tego typu urządzeń, czyli mobilnością. Jeśli przeanalizujemy najczęściej wyszukiwane hasła, zauważymy, że zapytania mobilne zwykle są związane z gorącą potrzebą. Będąc w nieznanym mieście poszukujemy miejsca gdzie można zjeść posiłek, szukamy najbliższego bankomatu, bądź sprawdzamy repertuar miejscowego kina.
Wyszukiwarka w telefonie pozwala niezwłocznie rozwiązać te problemy. To właśnie natychmiastowość jest olbrzymią zaletą tego kanału w kontekście marketingu. Sprawia, że potencjalny klient jest znacznie wartościowy – niespełna 90 proc. użytkowników trafiających z wyszukiwarki mobilnej chce zrealizować swoją potrzebę jeszcze tego samego dnia. Znajduje to także potwierdzenie w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych kategorii.