Jest w czym wybierać
Oferta szkoleniowa OSKS RENOWATOR
Na szkolenia składają się wykłady, elektroniczne kursy, ćwiczenia, dyskusje, konsultacje i telekonsultacje, sprawdziany i egzamin końcowy. Organizowane są również wyrównawcze kursy komputerowe poprzedzające zasadnicze szkolenia.
Po szkoleniach, zakończonych pomyślnymi egzaminami, zapraszamy na staże, umożliwiające uzyskanie ceryfikacji nowych kwalifikacji. Certyfikacje wydawane są przez instytucje naukowe: Instytut Maszyn Matematycznych oraz Instytut Badań Sytemowych Polskiej Akademii Nauk.
W ramach staży i praktyk pracownicy będą mogli realizować zadania dla potrzeb przedsiębiorstw, w których pracują.
Analityk danych
Zadaniem analityka danych jest skuteczne i szybkie opracowywanie oraz analiza dużej ilości nieprzetworzonych danych, przy zastosowaniu specjalistycznych pakietów komputerowych. Jego praca polega na:
- Gromadzeniu odpowiednich danych dotyczących istotnych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem
- Organizacji wprowadzenia oraz wstępnym opracowaniu danych w celu nadania im odpowiednich formatów umożliwiających przeprowadzanie dalszej analizy
- Wizualizacji zgromadzonych danych, poprzez zastosowanie technik statystyki opisowej takich jak: histogramy, wykresy słupkowe, wykresy rozrzutu, obliczanie podstawowych statystyk pozycyjnych
- Prezentacji wizualizowanych danych osobom podejmującym decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie oraz sporządzeniu odpowiednich raportów
- Dalszej analizie danych – znajdowaniu trendów rynkowych, wyszukiwaniu zjawisk zależnych i nieistotnych, rozpoznawaniu zmian w strukturze procesów i prezentowaniu wyciągniętych na tej podstawie wniosków
- Tworzeniu podsumowań i zestawień dla przeprowadzanych analiz
- Korekcie i sprawdzaniu słuszności wyciągniętych wniosków i przeprowadzanych analiz, na podstawie nowo napływających informacji
Analityk potrzeb klientów
Analityk potrzeb klientów jest łącznikiem między działami marketingu i jakości w firmie, zaś jego praca polega na:
- Zbieraniu informacji o preferencjach klientów
- Analizowaniu zebranych danych i selekcji polegającej na wytypowaniu wymagań klienta, które można kontrolować i przetłumaczyć na parametry techniczne
- Posługiwaniu się przy analizie metodą MPM pozwalającą na wydzielenie z dużej ilości danych werbalnych, informacji najważniejszych
- Zbudowaniu modelu: satysfakcja klienta/funkcjonalność wyrobu wg. modelu Kano
- Budowie – na zakończenie cyklu projektowania wyrobu lub usługi – tzw. Domu Jakości, czyli narzędzia graficznego pozwalającego na przekształcenie wymagań klienta, na wartości parametrów technicznych
Specjalista ds. przygotowania studium wykonalności
Specjalista zajmuje się dokładną analizą prawną, techniczną, instytucjonalną, finansową i ekonomiczną czyli bada celowość i możliwości realizacji zaplanowanego projektu. Jego praca polega na:
- Dokonaniu analizy zgodności przedmiotowego projektu z prawem europejskim i polskim oraz wytycznymi sektorowymi Ministerstwa Gospodarki
- Analizowaniu kontekstu społeczno-gospodarczego inwestora, lokalizacji inwestycji, zapotrzebowania i popytu na daną usługę, rozważenie opcji technologicznych i ewentualnie planu produkcji, metody wdrożenia oraz potrzeby w zakresie zasobów ludzkich
- Dokonaniu analizy technicznej projektu – na podstawie projektu technicznego. Sporządzeniu harmonogramu rzeczowego i rzeczowo-finansowego projektu
- Dokonaniu analizy finansowej (nakłady, koszty operacyjne, przychody, przepływy pieniężne, bilans, rachunek zysków i strat, ustalenie salda przepływów, kapitał obrotowy, zaktualizowana wartość netto projektu i wewnętrzna stopa zwrotu)
- Dokonaniu analizy kosztów i korzyści społecznych
- Wyznaczeniu maksymalnego akceptowalnego poziomu cen usługi oraz tzw. rozporządzalnego dochodu gospodarstwa domowego oraz wskaźników ekonomicznych – produktu, rezultatu i ich efektywności a także oddziaływania zrealizowanej inwestycji
- Dokonaniu analizy ryzyka (scenariusze najlepszego i najgorszego przypadku) i wrażliwości projektu na parametry takie jak poziom środków z UE, koszty budowy i eksploatacji
e-Mentor (teletutor)
e-Mentor wspomaga zdalną grupę szkolonych poprzez:
- Nawiązanie wstępnego kontaktu ze szkolonymi po rozpoczęciu przez nich kursu, poinformowanie o harmonogramie kursu, w tym planowanych telezajęć i ich form, zapoznanie z regulaminem uczestniczenia w kursie, zachęcanie do korzystania z usług mentorstwa
- Wspomaganie integracji grup szkolonych, dopingowanie nieaktywnych, przypominanie o terminach
- Rozwiązywanie zgłaszanych przez szkolonych problemów związanych z wykorzystywanymi technologiami
- Monitorowanie aktywności szkolonych, dopingowanie nieaktywnych, przypominanie o terminach
- Motywowanie i nagradzanie aktywnych, po osiągnięciu przez nich dobrych wyników, po ukończeniu części szkolenia – rozdziału, testu, całego e-kursu
- Gromadzenie danych przekazywanych przez szkolonych o nieprawidłowościach działania infrastruktury informatycznej oraz zgłaszanych ulepszeń w prowadzeniu zdalnego szkolenia
- Organizowanie telekontaktu z ekspertem dziedzinowym, przekazywanie jego odpowiedzi na pytania szkolonych
Doradca ds. zarządzania projektami
Specjalista sporządza plan realizacji i kieruje projektem poprzez następujące działania:
- Definiowanie projektu, to znaczy (wraz z głównymi stronami zaangażowanymi w projekt) określa jego cele, zakres, wyniki oraz precyzyjnie definiuje kryterium sukcesu
- Dekompozycję projektu na zadania główne oraz podzadania, tworząc w ten sposób strukturę zadań do wykonania
- Tworzenie harmonogramu projektu, poprzez oszacowanie czasów trwania poszczególnych zadań oraz określenie powiązań czasowych pomiędzy nimi
- Określenie zbioru zasobów niezbędnych do wykonania projektu, to jest ludzi, firm – podwykonawców, maszyn i urządzeń oraz materiałów
- Przydzielanie zasobów do poszczególnych zadań oraz rozwiązywanie problemów ich przeciążeń bądź niedoborów
- Analizowanie ścieżki krytycznej oraz czasu trwania całego projektu
- Zarządzanie ryzykiem projektu, poprzez identyfikację potencjalnych ryzyk oraz opracowanie strategii reakcji w każdym z przypadków
- Po etapie planowania, na etapie realizacji projektu – monitorowanie postępu prac, kierowanie zespołem wykonawców oraz ewentualne modyfikowanie harmonogramu w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń
Konsultant ds. e-learningu
Praca konsultanta polega na przybliżaniu funkcjonowania e-learningui doradzania m.in. w zakresie:
- Podstawowych informacji o e-learningu czyli historii, wykorzystaniu i możliwości użycia, modeli e-learningu, porównania z tradycyjnymi formami nauczania, składzie i funkcjonowaniu zespołu tworzącego e-kurs
- Narzędzi do tworzenia, wykonywania i dystrybuowania e-kursów i innych treści e-learningowych oraz organizacji zdalnych szkoleń
- Standardów e-learningu czyli tego jak są wykorzystane, do czego służą i dlaczego przy zakupie/wdrożeniu warto decydować się na narzędzia zestandaryzowane
- Potrzeb i oczekiwań klienta, przygotowania oferty stosownej do wymagań klienta, opracowania kosztorysu wdrożenia e-learningu w organizacji, uwzględnienia rachunku zwrotu inwestycji (ROI)
-
Wymiany/dostosowania infrastruktury technicznej/sprzętowej do potrzeb wdrażanej technologii, określenia wymagań sprzętowych do instalacji platformy e-learningowej i narzędzi współpracujących (np. wirtualne tablice) oraz dla narzędzi do tworzenia e-kursów, dostosowania przepustowości sieci do liczby planowanych kursantów
Ewaluator treści e-learningowych
Praca ewaluatora polega na testowaniu e-kursów pod kątem:
- Przydatności i łatwości użycia, czyli sprawdzeniu czy interfejs i oprawa graficzna e-kursu jest właściwa i odpowiednio dobrana do grupy docelowej, do której kierowany jest e-kurs oraz sprawdzeniu łatwości obsługi kursu na kilkuosobowej grupie kontrolnej
- Kompatybilności, czyli sprawdzaniu możliwości współpracy e-kursu z systemami i innymi aplikacjami poprzez instalowanie i wykonywanie e-kursu, dostosowanie do potrzeb własnych (konfiguracja), a także ponowne wykonanie oraz odinstalowanie e-kursu
- Funkcjonalności, czyli testowaniu na dwóch płaszczyznach: funkcjonalnej – pod kątem znajdowania błędów w oprogramowaniu i przewidywanych zachowań użytkowników oraz destrukcyjnej, czyli pod kątem nieprzewidywalnych zachowań użytkownika
- Uniwersalności, czyli sprawdzaniu zgodności e-kursu ze światowymi standardami e-learningu i współpracy e-kursu z wieloma systemami
- Nawigacji, czyli sprawdzaniu intuicyjności poruszania się po e-kursie, możliwości zakończenia oraz łatwości orientacji w przerobionym materiale i obecnym stanie postępu w e-kursie
- Treści, czyli sprawdzaniu poszczególnych komponentów e-kursu oraz ich dopasowaniu do siebie pod względem poprawności, precyzyjności, wartości i kompletności, ujednoliceniu stylu prezentacji treści oraz dostosowaniu go do grupy odbiorców, korekcie błędów ortograficznych, gramatycznych, logicznych w treści
- Dostępności e-kursu dla wszystkich użytkowników, również niepełnosprawnych z różnego typu dysfunkcjami
Dydaktyk medialny
Dydaktyk organizuje cały proces tworzenia e-kursu. W tym celu powinien:
- Opanować narzędzie do tworzenia e-kursów
- Zapoznać się z merytoryczną stroną e-kursu
- Zapoznać eksperta z możliwościami narzędzia tworzenia e-kursów
- Zorganizować współpracę z ekspertem (warsztat pracy)
-
Utworzyć, we współpracy z ekspertem e-kurs, obejmujący:
- stworzenie ogólnej koncepcji e-kursu: opracowanie (e-dydaktyk) i weryfikacja (ekspert) modelu e-kursu,
- przygotowanie i uporządkowanie wszystkich potrzebnych materiałów: opracowanie (ekspert), weryfikacja (e-dydaktyk)
- opracowanie szczegółowego scenariusza: opracowanie (ekspert), weryfikacja (e-dydaktyk)
- ustalenie kolejności i formy przekazywanych materiałów (e-dydaktyk)
- tworzenie kolejnych modułów e-kursu (e-dydaktyk)
- testowanie (ekspert), modyfikacje (e-dydaktyk) e-kursu
Projektant systemów informacyjno-organizacyjnych
Projektant ma za zadanie opracować, a potem konsekwentnie realizować kolejne etapy restrukturyzacji. Zajmuje się następującymi zagadnieniami:
- Analizą aktualnego stanu funkcjonowania przedsiębiorstwa, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi komputerowego wspomagania. Generowaniem modelu
- Opracowaniem projektu usprawnień i jego “wdrożeniem” na modelu komputerowym
- Wielowariantowym projektowaniem zmian w systemie zarządzania przedsiębiorstwa (na modelu), uwzględniającym wymagania ze strony otoczenia. Akceptacją wybranego wariantu przez decydentów
- Opracowaniem, dla wybranego wariantu, szczegółowego projektu wdrożeniowego
- Nadzorem nad wdrożeniem w przedsiębiorstwie obu projektów – usprawnień i zmian w systemie zarządzania