Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Bankowość mobilna: zarządzanie finansami firmy w każdym miejscu i czasie >>

Bankowość mobilna: zarządzanie finansami firmy w każdym miejscu i czasie

Mobilność

Od kilkunastu lat obserwujemy dynamiczny rozwój bankowości elektronicznej w Polsce. Nasz kraj wciąż jest w europejskiej czołówce postępu tego segmentu rynku - wg danych VISA, 80 proc. małych i średnich firm w Polsce korzysta z usług bankowych przez Internet, w tym 48 proc. każdego dnia.
Przynajmniej kilka razy w tygodniu robi to natomiast trzy czwarte przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy chwalą bankowość internetową przede wszystkim za łatwość w użyciu*.

W ślad za rozwojem e-bankingu nastąpił również wzrost liczby użytkowników bankowości mobilnej. Do zwiększenia popularności tej usługi znacznie przyczynił się coraz szerszy dostęp do taniego Internetu i wzrost liczby smartfonów.



Projektując usługi w bankowości internetowej i mobilnej dla klientów korporacyjnych, należy uwzględnić specyfikę funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw oraz zwrócić uwagę przede wszystkim na użyteczność danego rozwiązania dla pracowników firm. W przedsiębiorstwach z systemu korzysta codziennie szereg osób o różnych potrzebach i uprawnieniach: prezesi, dyrektorzy finansowi czy główni księgowi. Osobom odpowiedzialnym za zarządzanie finansami szczególnie zależy na dostępie do informacji w dowolnym miejscu i czasie. Mimo przebywania przykładowo na spotkaniu czy w podróży służbowej, oczekują możliwości sprawdzenia zleceń płatniczych przygotowanych przez pracowników i finalnego zatwierdzenia płatności poprzez bankowość mobilną. Dyrektor finansowy czy prezes często chce otrzymywać przypomnienia o transakcjach oczekujących na jego akceptację i posiadać stały wgląd do wybranych raportów i zestawień.

Oczywiście klienci wymagają jednak od systemów bankowości mobilnej nie tylko użyteczności, ale głównie zapewnienia bezpieczeństwa. Banki wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom, umożliwiając pełną obsługę firmowych rachunków za pośrednictwem smartfonu lub tabletu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Coraz częściej zapewniają nie tylko bierny dostęp do informacji o finansach firmy, ale pozwalają, zgodnie z nadanym wcześniej poziomem uprawnień, na akceptację transakcji lub ich odrzucenie oraz odesłanie z komentarzem do osoby, która wprowadziła zlecenie.

Usługi są stale konsultowane z użytkownikami. Każda propozycja, zanim zostanie wprowadzona na rynek, jest poddawana testom bezpieczeństwa. Dzięki temu większość klientów korporacyjnych potwierdza, że bankowość mobilna jest łatwiejsza i bezpieczniejsza, niż wcześniej przypuszczali. Te pozytywne opinie pozwalają zakładać, że kanał mobile bankingu będzie stale rosnąć. Szybkiemu rozwojowi bankowości mobilnej będzie również sprzyjać coraz większe zaawansowanie technologiczne urządzeń mobilnych. Wierzę, że w niedalekiej przyszłości zdecydowana większość klientów firmowych będzie korzystać z banku w telefonie.

* - http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polskie-firmy-stawiaja-na-bankowosc-internetowa

Ricardo Campos,
Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej, Bank Millennium


nr 5(144)2014


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: mobilność | bankowość internetowa | bankowość elektroniczna

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum