
Źródła barier eksportu MSP
Rola eksportu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Sytuacja polskiego eksportu
Kierunki eksportu polskich małych i średnich firm są podobne do eksportu ogółem. Najważniejszymi odbiorcami są firmy z krajów starej UE, na które przypada 2/3 eksportu. Cechą charakterystyczną eksportu małych i średnich przedsiębiorstw jest to, że bardziej intensywnie penetrują rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Różnica ta jest widoczna zwłaszcza w eksporcie do krajów byłego ZSRR, a szczególnie na Ukrainę i do Rosji oraz w mniejszym stopniu do republik bałtyckich. Jednak podmioty te gorzej radzą sobie na rynkach pozaeuropejskich.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 5(62)2007 ![]() Zobacz więcej na temat: wymiana handlowa | msp | małe i średnie przedsiębiorstwa | import | handel zagraniczny | handel | eksport |