
W sieci reklamy
Reklama internetowa jako źródło marketingu on-line
Internet stanowi siłę napędową gospodarki – stwarza nieograniczone możliwości rozwoju przedsiębiorstw na całym świecie. Ekspansja nowoczesnych technologii internetowych systematycznie wzrasta w każdej sferze życia codziennego. Poprawia się jakość oferowanych usług, co warunkuje wciąż zwiększającą się liczbę użytkowników sieci.
We współczesnym świecie internet nie jest już tylko siecią komunikacyjną – stał się kanałem przesyłania zasobów i wartości. Jest źródłem wiedzy, dóbr materialnych i usług oraz logistycznych systemów zarządzania. To nowoczesne medium jest inspiracją dla nowatorskich pomysłów dotyczących działalności gospodarczej. Internet zyskuje na znaczeniu wśród polskich klientów, zastępując coraz częściej telewizję kablową i telefonię stacjonarną.
Jak pokazują badania Gemiusa, Eurostatu i SMG/KRC, w latach 2002-2005 posiadanie dostępu do telefonu stacjonarnego deklarowało 78 proc. badanych (obecnie 72 proc.). Zniżkowy trend ma również miejsce w korzystaniu z telewizji kablowej i satelitarnej – odsetek użytkowników spadł w analogicznym okresie z 57 do 50 proc. Jednocześnie wzrósł odsetek osób deklarujących dostęp do internetu w domu. Co prawda średnia dla UE wynosi 52 proc., a dla Polski 36 proc., jednak u nas wzrost procentowy korzystających z internetu w domu jest szybszy niż w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w latach 2004-2006 wzrost ten wyniósł 38 proc., a w UE – 24 proc.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 6(63)2007 ![]() |