
Jaki samochód dla firmy?
Raport auto firmowe: Co komu i po co...
To proste – czarny. Albo raczej biały – tylko koniecznie diesel. Ewentualnie hybrydowy Prius, tylko że nie mają kombi. To niech już będzie niebieski, ale koniecznie kombi. Tylko żeby nie był japoński.
O gustach się nie dyskutuje... ale właściwie dlaczego? My podyskutujemy o gustach, podyskutujemy także o motoryzacyjnym savoir-vivre. O tym jaki samochód pasuje do jakiej firmy oraz o tym, że białe jest jak czarne, a czerwone to... wciąż czerwone.
To samochód wybiera kierowcę
Nie jest to truizm mojego autorstwa. Tak brzmi cytat z najnowszego filmu Stevena Spillberga – Transformers, więc jest to truizm rodem z Hollywood. Mówiąc poważniej – wybierając samochód często podświadomie ograniczamy sie do modeli, które zawsze nam się marzyły. Koncerny to wiedzą – wystarczy wspomnieć hasło Alfy Romeo – Każdy przynajmniej raz w życiu powinien mieć Alfę. Złośliwi twierdzą, że jak ktoś raz miał Alfę, to już nigdy nie kupi jej ponownie. Z drugiej strony decydują względy ekonomiczne, za którymi na ogół murem stoi po prostu zdrowy rozsądek. Marzy nam się Mini 1.6 turbo, ale wybieramy Toyote Corollę Combi 1.4 D4D.
NAJCHĘTNIEJ KUPOWANE MODELE PIKAPÓW
(styczeń – lipiec 2007)
• Nissan Navara: 1.188 szt.,
• Toyota Hilux: 812 szt.,
• Mitsubishi L200: 532 szt.,
• Ssangyong Actyon Sports: 98 szt.,
• Ford Ranger: 54 szt.,
• Fiat Strada: 35 szt.,
• Nissan Pickup: 25 szt.
W przypadku samochodów firmowych – tych, którymi jeżdżą właściciele firm, bądź osoby z zarządu – dodatkowo dochodzi element wizerunku firmy i podniesienia bądź – niestety – utraty jej prestiżu. Auto musi pasować do strategii firmy, zwyczajów panujących w branży i osobowości menedżera – uważa Marcin Rydel, dyrektor programowy Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Podobnego zdania jest Marcin Łaska, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego: Przede wszystkim, każda marka w nieco inny sposób kreuje wizerunek swojego właściciela, a rzecz sprowadza się właśnie do wizerunku, a mówiąc precyzyjniej – do atrybutów tożsamości i ról społecznych. Kosztowny, nowoczesny i szybki samochód od dawna jest już nieodłącznym atrybutem człowieka sukcesu. Krótko mówiąc, zamożni ludzie właśnie poprzez takie samochody manifestują przynależność do swojej „kasty”.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 9(66)2007 ![]() |