Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Twoja firma a czwarta władza >>

Twoja firma a czwarta władza

Rola aktywnego kreowania informacji

1,50 zł to cena gazety codziennej w Polsce. Kosztuje tyle, co paczka gum do żucia, dwie bułki lub kilka lizaków. Jednak zanim prasa stała się medium masowym, była dobrem dostępnym tylko dla nielicznych – ze względu na cenę oraz fakt, iż aby ją kupić i mieć z niej pożytek trzeba było umieć czytać – a wówczas był to przywilej wybranych.

O tym, jak olbrzymią rolę we współczesnym społeczeństwie odgrywa proces komunikowania się, nie trzeba nikogo przekonywać.

Informacja we współczesnym świecie

PUBLIC RELATIONS

PR polega na działaniach długofalowych, których celem jest sprawienie, aby to inni dobrze mówili o firmie. Dzięki temu PR zyskuje przewagę nad reklamą, która opiera się na bezpośrednim “chwaleniu się” firmy i (słabej) wiarygodności przekazu marketingowego.

Dzisiejszy świat biznesu opiera się przede wszystkim na informacjach oraz ich szybkiej i sprawnej wymianie, czyli komunikacji. Prędkość otrzymywania lub nadawania informacji przez firmę wielokrotnie decydowała o jej “być albo nie być” na rynku. Dlatego tak istotny i ceniony jest jej swobodny przepływ, który umożliwiają nam różnego rodzaju kanały komunikacji – od zwykłej rozmowy “face to face”, poprzez rozmowy telefoniczne oraz wykorzystanie mediów masowych, czyli gazet, radia, telewizji czy internetu.

Niestety wraz ze zwiększeniem liczby sposobów przesyłania informacji, a przede wszystkim przyspieszeniem przekazu tych informacji, stanęliśmy wobec zalewu przestrzeni społecznej morzem mniej lub bardziej istotnych danych. Atakowani codziennie setkami “niusów” z coraz większym trudem wybieramy to, co naprawdę istotne.

MEDIA RELATIONS

Polegają na komunikacji firmy z grupą docelową za pośrednictwem mediów oraz utrzymywaniu z nimi pozytywnych relacji gwarantujących korzystne przedstawianie naszych informacji. Natomiast w sposób pośredni, media relations służą kreowaniu pozytywnego wizerunku naszej firmy oraz zapobieganiu sytuacjom kryzysowym.

W sukurs miała nam przyjść... reklama. Niestety – choć początkowo sporadyczna, przyjazna i spełniająca swoją informacyjną rolę – po upowszechnieniu dołączyła do ogromnego strumienia informacji, który przepływa każdego dnia przez nasze zmysły. W walce o miejsce w przestrzeni publicznej i rywalizując z samą sobą, reklama zaczęła przeobrażać się w wyświechtane slogany i powtarzające się banały – tak naprawdę niewiele mówiące o prezentowanym towarze. Po przekroczeniu masy krytycznej, którą są nasze zdolności percepcyjne, nawał przekazów reklamowych przekształcił się w szum informacyjny. Brak możliwości rozpoznania poszczególnych treści składających się na strumień informacji sprawił, iż reklama utraciła efektywność w promowaniu marki, co z kolei wymusiło na producentach poszukiwanie nowych, bardziej skutecznych sposobów prezentowania swoich firm.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 10(67)2007


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum