Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Czym jest copywriting? Czy musimy z niego korzystać przy promocji w sieci? >>

Czym jest copywriting? Czy musimy z niego korzystać przy promocji w sieci?

Marketing

Copywritingiem możemy nazwać działania w obszarze reklamy, internetu, marketingu, prasy, a także wszędzie tam, gdzie wykorzystywane są treści reklamowe. Człowiek zajmujący się tym zawodem nie ma problemu z realizacją zadań nawet z branż, o których nie miał wcześniej pojęcia. Poświęcając spore ilości czasu oraz wnikliwie badając dany temat, pozwala mu to na opracowanie unikatowej treści. Dzięki szybkiemu wyszukiwaniu treści oraz ogromnemu zasobowi słów, tworzy oryginalne materiały w dość szybkim tempie. Lekkie pióro to czynnik wpływający na skuteczny copywriting.

Copywriting - charakterystyka

Większość osób słyszała o pojęciu copywritingu, ale niewielu ludzi wie, na czym tak naprawdę polega praca copywritera i jakie umiejętności musi posiadać człowiek, który para się tym zawodem. Jest to dość popularne zajęcie wśród studentów, dla których jest to sposób na dodatkowy zarobek w trakcie studiów. Zdarza się, że dla niektórych ludzi staje się to stałą pracą, ale trzeba nadmienić, iż jest to czasochłonny sposób na zarabianie pieniędzy. Co więc tworzy copywriter?

  • Teksty do blogów
  • Teksty zapleczowe
  • Teksty reklamowe
  • Opisy produktów
  • Teksty na stronę WWW
  • Artykuły eksperckie
  • Teksty do social media

Copywriter uczy się tak naprawdę całe życie, ponieważ teksty, jakie musi przygotować dla klienta, często pochodzą z branży wcześniej mu nieznanej. Napisanie tekstu na wybrany temat wydaje się dosyć proste, ale w rzeczywistości tak nie jest, ze względu na wymagania, jakie są stawiane copywriterowi. Aby tekst był ciekawy i jednocześnie przyciągał czytelnika, musi być unikatowy i wyjątkowy.

Co to jest copywriting?

Copywriting jest niczym innym, jak pisaniem tekstów użytkowych. Zadaniem takich tekstów jest zainteresowanie czytelnika i skłonienie go do działania. Jeśli kiedykolwiek czytałeś chwytliwy opis na paczce chipsów, to właśnie to jest copy.

Charakterystyczne w tych tekstach jest bezpośrednie zwracanie się do indywidualnego odbiorcy. Często dzieje się to na zasadzie Call to Action, czyli kup teraz lub sprawdź. Dlatego też ludzie parający się tym zawodem często znajdują pracę w marketingu. Jeśli zastanawiasz się, kto jest odpowiedzialny za spoty radiowe lub telewizyjne, a także treści na banerach czy ulotkach, to masz odpowiedź - jest nim copywriter. W dzisiejszych czasach copy poszło znacznie dalej i dzięki unikalnym treściom odbiorcy znacznie szybciej nabierają zaufania do wybranej marki i chętnie się z nią utożsamiają.

Co to jest SEO copywriting?

Początki copywriterów były dość surowe. Wynikiem tego były teksty z często powtarzającą się frazą, która tak naprawdę nie trafiała do człowieka. Były one pozbawione większego sensu i dlatego Google postanowiło z tym walczyć.

Aktualizacja z 2011 roku sprawiła, iż silnik wyszukiwarki zaczął zdecydowanie premiować wartościowe teksty. Mocno rozszerzony algorytm oceny spowodował, że teksty musiały zacząć być w znacznym stopniu jakościowe, na rzecz ilości sporządzonego tekstu. Zmiana algorytmu zmieniła świat copywritingu. Teksty, które zaczęły powstawać, odznaczały się wysoką jakością. Wtedy też zaczęło się zatracać typowe postrzeganie copywritingu. Nie było to już tylko klasyczne tworzenie haseł reklamowych, ale głównie stało się pisaniem tekstów SEO,.

Cechy dobrego copywritera

Przede wszystkim musi mieć tak zwane lekkie pióro i biegle posługiwać się językiem, w którym zamierza tworzyć treści. Wbrew pozorom ludzie, którzy skończyli szkoły dziennikarskie, wcale nie muszą być idealni do tej pracy, a jeśli widzisz gdzieś na billboardzie straszny błąd językowy, możesz sobie zadać pytanie, czy pisał to profesjonalista.

Zdecydowanie najważniejszą cechą, jaką musi posiadać dobry copywriter, jest szeroki zasób słów. Jego teksty muszą przyciągać odbiorcę i przekonywać go do określonego działania, a nie odstraszać go niezrozumiałym tekstem.

Czy musimy korzystać z copywritingu przy promocji w sieci?

Odpowiedź jest zdecydowanie twierdząca. Ciężko jest sprzedać jakiś produkt lub usługę w internecie, przy tak dużej konkurencji. Dobrze napisany tekst potrafi zwrócić uwagę odbiorcy na wybrana markę i skłonić go do konkretnego działania. Nieudolna reklama potrafi skutecznie zniweczyć plany firmy, chcącej wypromować się w sieci.

Jak nauczyć się copywritingu?

Oczywiście posiadając lekkie pióro można spróbować swoich sił w tym zawodzie. Jednakże cennym jest wybranie się na szkolenie lub skorzystanie z takowego w sieci. Aby być dobrym copywriterem, a przede wszystkim bardzo skutecznym, warto jest skorzystać z dobrego kursu online, jakim jest np.: https://arturjablonski.com/skuteczny-copywriting-kurs-online/.

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum