Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Dobry nastrój? Zawsze może być lepszy >>

Dobry nastrój? Zawsze może być lepszy

Felieton styczeń 2008

Czy pamiętamy jeszcze w jakich nastrojach polscy przedsiębiorcy wchodzili w 2007 r.? Z pewnością nie były one najlepsze, gdy okazało się, że będąc ponad rok u władzy, ówczesny rząd nie przysłużył się zbytnio polskiemu biznesowi.

Nic dziwnego, że prognozy przedsiębiorców też nie wiały optymizmem. Chociaż zapowiadano drugi etap rządów, w którym sprawy gospodarcze miały zyskać należną im uwagę, jakoś nie bardzo chciało się w to wierzyć. Jak pokazał czas – przeczucia okazały się słuszne.

Poza szumnymi zapowiedziami „Pakietu Kluski”, który miał być remedium na problemy przedsiębiorców, a z którego w rezultacie nic nie wyszło, w ub.r. niewiele zrobiono dla poprawy funkcjonowania biznesu. Niestety wiedzą o tym nie tylko polscy przedsiębiorcy. Zła opinia, za sprawą rozmaitych rankingów sporządzanych przez międzynarodowe instytucje, dociera również za granicę. Biorąc pod uwagę łatwość prowadzenia biznesu, Bank Światowy w swoim opracowaniu „Doing Business 2008” plasuje Polskę dopiero na 74. miejscu na świecie. Opublikowany niedawno ranking firmy badawczej A.T. Kearney, który ocenia atrakcyjność inwestycyjną Polski w oczach światowej kadry zarządzającej, stawia nas dopiero na 22. drugim miejscu. To szczególnie bolesny wynik, szczególnie że w poprzedniej edycji Polska zajmowała wysoką – piątą pozycję. Nie są to zachęcające informacje dla potencjalnych zagranicznych inwestorów.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(70)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum