Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Europejski Koreańczyk >>

Europejski Koreańczyk

Hyundai i30

Koreańskie marki coraz odważniej podbijają rynek europejski. Co jednak zrobić, aby sukces był jak największy? Najlepiej dać kierowcom to, co lubią najbardziej.
Dlatego też Hyundai, a także należąca do niego marka Kia, wprowadziły do sprzedaży modele specjalnie zaprojektowane z myślą o europejskim odbiorcy. Na pierwszy ogień poszła najbardziej konkurencyjna klasa kompaktów, w której do walki z mocną konkurencją stanął Hyundai i30.   Propozycja dopasowana do potrzeb Europejczyków   Hyundai i30 jest pierwszym modelem koreańskiej marki, który został przygotowany specjalnie, aby spełniać wymogi rynku Starego Kontynentu. Po pierwsze został zaprojektowany przez europejskie centrum stylistyczne Hyundaia, a po drugie jest produkowany w czeskiej fabryce koreańskiej firmy. Jednocześnie wraz z jego wprowadzeniem na rynek – premierę światową Hyundai i30 miał niemal dokładnie rok temu na wystawie samochodowej w Genewie, zaś na polskim rynku pojawił się pod koniec wakacji ubiegłego roku – Hyundai wprowadził nowe nazewnictwo dla swoich modeli. Od teraz każdy nowy model będzie się zaczynać od litery "i", a po niej pojawią się dwie cyfry oznaczające segment rynkowy, do którego przynależy dany model (3 w tym przypadku oznacza klasę średnią niższą).   Ścisła czołówka   Mierzący 4.245 mm długości Hyundai i30 jest obecnie dostępny na naszym rynku w pięciu różnych wersjach silnikowych (dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych) oraz czterech wariantach wyposażenia. Podstawową jednostką benzynową jest 1,6-litrowy silnik o mocy 122 KM, zaś bazowym dieslem jest 90-konna jednostka o pojemności 1,6 l. Najmocniejszym motorem z kolei jest dwulitrowy silnik o mocy 143 koni mechanicznych, choć diesel o tej samej pojemności ma tylko o 3 konie mniej pod maską. Z pewnością swoimi rozmiarami i30 należy do ścisłej czołówki swojej klasy. Pod względem designu kompaktowy Hyundai absolutnie nie szokuje niczym – więcej w nim eleganckiego niż dynamicznego stylu. Wnętrze – trzeba przyznać– jest porządnie wykończone (dobrej jakości materiały, ładnie wystylizowane i dobrze spasowane), że w tym elemencie koreańska marka poczyniła znaczny postęp. Niestety, pomimo sporych rozmiarów, miejsca w środku nie jest aż nadto. Wysokie osoby mogą narzekać na nieco zbyt niską podsufitkę, zaś z tyłu wygodnie będzie tylko najmłodszym pasażerom.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 3(72)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: samochód | i30 | Hyundai

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum