Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Krok po kroku do sukcesu >>

Krok po kroku do sukcesu

Biznesplan

Sukces Twojego przedsięwzięcia biznesowego w dużej mierze zależy od właściwie sporządzonego biznesplanu. Powinien on być wykonywany nie tylko w momencie zakładania nowego biznesu, ale także przy pozyskiwaniu źródeł finansowania (kredyty, dotacje), podejmowaniu decyzji o ważnych inwestycjach dla przedsiębiorstwa, reorganizacji firmy czy przy łączeniu podmiotów gospodarczych (fuzje).
Biznesplan możesz opracować samodzielnie lub też zlecić jego wykonanie wyspecjalizowanej firmie doradczej, dzięki czemu zyskasz gwarancję precyzyjnego i bezbłędnego wykonania planu.   Funkcje i cele biznesplanu   Biznesplan spełnia wiele ważnych funkcji, które można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Funkcje wewnętrzne pozwalają na dokładne przeanalizowanie wewnętrznych warunków Twojego przedsięwzięcia, czyli określenie mocnych i słabych stron. Natomiast funkcja zewnętrzna polega na przedstawieniu Twojego pomysłu podmiotom zewnętrznym, takim jak banki, inwestorzy czy partnerzy biznesowi. Istnieje wiele kryteriów, które pozwalają wyróżnić różne typy biznesplanów. Biorąc pod uwagę horyzont czasowy można wyodrębnić następujące biznesplany:
  • krótkookresowe,
  • średniookresowe,
  • długookresowe.
Biznesplan krótkookresowy obejmuje analizę działalności w okresie do dwunastu miesięcy. Tego typu plan powinien systematycznie wykonywać przedsiębiorca w każdym roku działania swojej firmy. Średniookresowe biznesplany prognozują stan twojego przedsięwzięcia w ciągu najbliższych trzech lat. Największym stopniem skomplikowania charakteryzują się biznesplany długookresowe, których horyzont czasowy wynosi zazwyczaj pięć lat. Plany średnio- i długookresowe są niezbędnymi dokumentami przy pozyskiwaniu środków finansowych na rozwój przedsiębiorstwa. Ze względu na stopień szczegółowości możemy wyróżnić biznesplany podstawowe i rozszerzone. Proste biznesplany mają na celu ogólne przedstawienie działalności, natomiast rozszerzone muszą szczegółowo analizować wszystkie aspekty działalności firmy, ze szczególnym uwzględnieniem czynników finansowych. Należy pamiętać, że nie istnieje uniwersalny szablon dobrego biznesplanu. Struktura i objętość zależy od celu sporządzania planu, jednak można wyróżnić punkty, które każdy biznesplan zawierać powinien. MarketAdvice.pl Profesjonalne biznesplany
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(76)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum