
Byt czy niebyt gospodarczy?
Reklama w przedsiębiorstwie, czy warto zainwestować?
Czym jest reklama – każdy z nas wie intuicyjnie. Dla celów artykułu definicję reklamy można pominąć. Skoncentrujmy się na formie oraz praktycznych możliwościach oceny efektywności poszczególnych nośników z punktu widzenia małego przedsiębiorcy.
Czy dla nas – małych przedsiębiorców – reklama jest potrzebna? Jeśli tak, to jaka forma? Możliwości jest przecież bardzo wiele – ogłoszenia w gazetach, książki telefoniczne, może plandeki na płocie lub billboardy przy arteriach komunikacyjnych?
Percepcja podprogowa
Już jadąc do biura – czy to autobusem czy samochodem – jesteśmy poddawani delikatnej, acz sugestywnej manipulacji producentów wszelkich marek. Stojąc na czerwonym świetle obserwujemy okolice i nawet nie zważając na bannery nasz umysł podświadomie rejestruje wizualizację reklamy i zapisuje ją w naszej podświadomości, co następnie wpływa na nasz gust konsumencki (działa tutaj percepcja podprogowa, czyli nieświadome zapisywanie i postrzeganie informacji przez nasz mózg oraz utrwalanie jej w naszej podświadomości).
Na pytanie, czy reklama jest potrzebna, jesteśmy w stanie odpowiedzieć prawie zawsze. Nawet jeśli sprzedawany produkt czy usługa jest rewelacyjnej i bezkonkurencyjnej jakości, zawsze możemy wyobrazić sobie sytuację, w której produkt czy usługa konkurencyjna, o znacznie gorszych parametrach „sprzedaje się” znacznie lepiej tylko dlatego, że jest lepiej zareklamowana. Zasadniczym problemem jest więc to, jaką formę reklamy zastosować w konkretnej sytuacji.
DOTACJE UE KANCELARIA KSIĘGOWA
Prawnicy-Kredyty-Windykacja-Informatycy-Kurierzy
www.ycpoland.com
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 7(76)2008 ![]() Zobacz więcej na temat: reklama |