Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Musisz to wiedzieć! >>

Musisz to wiedzieć!

Jak wybrać system komputerowy, część 2.

Nie będę oryginalny, jeśli przypomnę, że przed podjęciem decyzji o kupnie systemu informatycznego dla firmy trzeba dokładnie przeanalizować kilka istotnych kwestii.
Podobnie jak w czerwcowym wydaniu Gazety MSP, pomogę podjęć właściwą decyzję dotyczącą systemu komputerowego, odpowiadając na kluczowe pytania, które każdy właściciel firmy powinien sobie zadać. Przypomnę tylko, że w pierwszej części odpowiedziałem na pytania: po co kupujemy system komputerowy, jaki system warto wybrać, kto powinien dokonać wyboru oraz jakiego producenta lub dystrybutora należy wybrać? W tej części rozpocznę od pytania piątego, które brzmi...   Pytanie piąte: JAK wybierać?   Ścieżka postępowania przy wyborze systemu: 1.     Oceń stan aktualny. Przeprowadź inwentaryzację zaplecza technicznego, kultury informatycznej pracowników oraz potrzeb firmy na dziś i w ciągu najbliższych trzech lat. Odpowiedz sobie na pytanie: „Gdzie jestem teraz”? 2.     Określ wymagania w stosunku do systemu. Przedstaw w sposób mierzalny problemy i cele, które stawiasz przed systemem. Zastanów się: „Gdzie chcę być w przyszłości?”      3.     Przygotuj zasady oceny ofert. Formularz oceny dostawców i produktów pozwoli Ci na wydobycie najistotniejszych punktów ich oferty z bogatych marketingowo materiałów. 4.     Sporządź listę oferentów i zapytanie ofertowe. Na podstawie wiedzy własnej i raportów branżowych przygotuj listę oferentów, materiały i zapytania zgodne z celami firmy. 5.     Zebranie, ocena ofert i przygotowanie krótkiej listy dostawców. Trzymaj się terminu. Wybierz trzech do pięciu najbardziej pasujących do potrzeb ofert. Pamiętaj, wielu z nas chciałoby mieć luksusowy samochód. Czy wiesz jednak, ile kosztuje jego utrzymanie? 6.     Prezentacje systemów. Poproś dostawcę o zaprezentowanie systemu. Przygotuj listę funkcji najistotniejszych dla Ciebie, sprawdź czy ich realizacja Cię zadowala. W przypadku systemów modyfikowanych poproś o przygotowanie drobnej, ważnej dla Ciebie zmiany. 7.     Wizyty referencyjne. Możesz poprosić o zorganizowanie wizyty referencyjnej u klienta dostawcy. Zastanów się, czego chcesz się dowiedzieć: jak pracuje system czy jak układa się współpraca z dostawcą. Raczej nie licz na to, że uda się przygotować wizytę u bezpośredniego konkurenta! 8.     Negocjacje końcowe. Dopracowanie warunków umów i ich podpisanie. Zwróć uwagę, czy podane są definicje użytych terminów i czy rozumiesz wszystkie zapisy umowy! Ważne jest określenie sposobu realizacji prac, wskazanie szefów projektu po stronie klienta i dostawcy oraz ich obowiązków, jasne określenie sposobu odbioru prac usługowych i oceny ich jakości oraz zasad wnoszenia uwag do wykonanej pracy.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(76)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum