Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Zestaw obowiązkowy w firmie >>

Zestaw obowiązkowy w firmie

RAPORT: Sprzęt elektroniczny w biurze - w pogoni za komfortem i modą

Decydując się na założenie własnej firmy w pierwszej kolejności rozważamy formę prawną, adres siedziby czy liczbę zatrudnionych w niej osób. Dopiero później zaczynamy wyposażać biuro w sprzęt elektroniczny. Być może z pozoru wydaje się to być najbardziej banalna sprawa, jednak warto poświęcić na nią więcej czasu. Wybór odpowiedniego sprzętu może bowiem przynieść nam spore oszczędności.

Naturalnie wszytko zależy od potrzeb firmy. Myślę tu nie tylko o liczbie stanowisk pracy, ale także o obowiązkach, jakie chcemy powierzyć naszym pracownikom. Jak zawsze przed każdym działaniem należy sporządzić biznesplan i przygotować kilka projektów, czyli możliwości wyboru.

Marka to marka

Na początek marka. Wielu przedsiębiorców ma ulubionych producentów i z założeniu kupuje tylko ich produkty. Taka wierność i konsekwencja na pewno może być opłacalna, ale przy podejmowaniu decyzji o kupnie większej liczby sprzętu warto poznać oferty konkurencyjnych firm. Może się bowiem okazać, że rabaty lojalnościowe „naszej” marki będą niższe niż firm, które dopiero chcą nas pozyskać. Pamiętajmy, że to my jesteśmy klientem, dlatego bez skrępowania powinniśmy prosić o przygotowanie wycen i szczegółowych propozycji, dopasowanych do naszych potrzeb.

Polecam kontakt zarówno z autoryzowanymi przedstawicielami producenta, jak również ze sklepami oferującymi sprzęt elektroniczny. I bezpośredni dystrybutor, i sklep mogą zaproponować nam atrakcyjne rabaty.

Na co zwracać uwagę

Jakość sprzętu i marka to jedno, ale bardzo ważne są tzw. warunki gwarancyjne i pogwarancyjne. Musimy brać to pod uwagę już podczas zakupu sprzętu. Nic bowiem nie trwa wiecznie, a koszty ewentualnych napraw mogą być naprawdę ogromne. Wybierzmy producenta, który oprócz standardowej gwarancji oferuje nam przedłużenie gwarancji, co zwykle kosztuje (choć nie są to wielkie pieniądze), ale może nam ocalić „skórę” w przyszłości. Zwróćmy także uwagę na liczbę punktów serwisowych oraz ich umiejscowienie – warto, aby serwis być najbliżej siedziby firmy.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(79)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: komputer | drukarka

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum