Partner w biznesie dla małych, średnich i dużych
Agencje zatrudnienia
Faktem jest, że rynek usług oferowanych przez agencje zatrudnienia od kilkunastu lat rozwija się bardzo dynamicznie, dostosowując swoją ofertę do potrzeb firm o różnej wielkości i różnej specyfice działania.
Dziś już nie trzeba przekonywać menedżerów dużych firm o wymiernych korzyściach jakie przynosi współpraca z agencjami zatrudnienia. To właśnie te przedsiębiorstwa (często z kapitałem zagranicznym) były pionierami popytu na ich usługi. Obecnie agencje zatrudnienia coraz częściej są jednak usługodawcami firm z sektora MSP, które stanowią ponad 90 proc. wszystkich pracodawców. Tak wielki potencjał stanowi olbrzymią zachętę do nawiązywania współpracy i odpowiadania na bardzo zróżnicowane potrzeby małych i średnich firm.
Czy dla sektora MSP wsparcie agencji zatrudnienia jest równie korzystne i wskazane jak dla firm dużych?
Bez względu na wielkość firmy, współpraca z zewnętrznym wyspecjalizowanym partnerem na różnych etapach działalności jest naturalnym etapem rozwoju, wynikającym zarówno z rachunku ekonomicznego, konieczności dostosowania się do nowych wzorców zarządzania, jak i sytuacji gospodarczej. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw niebagatelną rolę odgrywa jednak element „oswojenia” się z nową usługą, proces przekonania się o celowości nowych rozwiązań i ich akceptacja.
Jakie usługi?
Agencje zatrudnienia oferują bardzo szeroki zakres usług – od rekrutacji i selekcji personelu w kraju i za granicą, przez wzmocnienie załogi pracownikami tymczasowymi wykonującymi konkretny zakres zadań oraz dostarczenie specjalistycznych i złożonych rozwiązań outsourcingowych, w których przejmują odpowiedzialność za wydzielony fragment działalności firmy, aż do kompleksowego doradztwa personalnego obejmującego diagnozę struktury zatrudnienia w firmie, budowanie systemów motywowania pracowników i systemów wynagrodzeń, szkolenia (również dla działów HR) czy usługę outplacementu.
W 2008 r. prawie 15 tysięcy firm skorzystało tylko z samej usługi pracy tymczasowej, natomiast ok. 50 tysięcy firm było klientem agencji doradztwa personalnego.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 4(84)2009 ![]() |