Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> Czy Twoja firma ma dobry "brand" >>

Czy Twoja firma ma dobry "brand"

Narodziny marki, czyli co jest starsze: marka czy żarówka?

Rewolwer, gazowa latarnia uliczna, stetoskop, pierwsza publiczna linia kolejowa, telefon, żarówka, rad, marka. Co łączy ową pozornie chaotyczną grupę? Fakt, że wszystkie te wynalazki narodziły się w XIX wieku.
Jakkolwiek wpisanie do tej grupy „marki” jako takiej wydaje się dość przypadkowe, to takowym nie jest! Umyślnie nie wymieniłam nazwy żadnej marki, która wówczas powstała, aby zasygnalizować sam początek zjawiska – oznaczania produktów określoną nazwą oraz przypisanym jej symbolem. W zestawieniu z innymi „odkryciami” tamtego okresu łatwiej uświadomić sobie, że samo pojęcie marki oraz proces tworzenia wizerunku firmy są zjawiskami prawie tak starymi, jak żarówka.

Czym w zasadzie jest marka dla przedsiębiorstwa? Nie ulega wątpliwości, że marka – zarówno w przypadku ogromnych firm o międzynarodowym zasięgu, jak i małych działalności rodzinnych jest po prostu wszystkim. Jest ważniejsza nawet niż towar, ponieważ to właśnie wyobrażenie o Twoim produkcie będzie czymś stałym, a nie sam produkt, który podlega ciągłym zmianom. To dzięki marce budowanej przez elementy wizualne takie, jak logo i kolory firmowe, mamy szansę komunikować się z odbiorcą – w ułamku sekundy i przekazać najważniejsze treści.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(58)2007


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum