Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> Efektywna forma promocji >>

Efektywna forma promocji

Targi – sposób na pozyskanie nowych klientów i rynków zbytu, także w czasie słabej koniunktury

Obecność na targach jest jednym z najstarszych sposobów na pozyskiwanie przez zainteresowane przedsiębiorstwa nowych rynków zbytu, klientów i ich lojalności. Reguła ta działa nie tylko w okresie gospodarczego prosperity, ale także w sytuacji kryzysu i zastoju.

Obecnie inwestycja w targi może okazać się kluczowa dla wielu firm, które właśnie teraz powinny szczególnie zabiegać o klientów. Obecność na targach w czasach kryzysu stanowi zatem niepowtarzalną okazję do osiągnięcia założonych celów handlowych.

Interakcja, a potem kooperacja

Targi – jako unikalny instrument marketingu i komunikacji – mają szereg zalet, które w czasie spowolnienia gospodarczego znacznie ułatwiają przedsiębiorcom nawiązanie intratnych kontaktów biznesowych z nowymi klientami oraz zaistnienie na krajowych i międzynarodowych rynkach branżowych.

Badanie przeprowadzone w październiku 2008 r. przez niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Targowego AUMA potwierdziło, że targi zajmują pierwsze miejsce wśród najefektywniejszych form promocji B2B. Aż 81 proc. ankietowanych niemieckich przedsiębiorców regularnie wystawiających się targach wskazało udział w targach jako bardzo ważny element komunikacji B2B.

Z punktu widzenia przedsiębiorcy najważniejszymi atrybutami imprez targowych są bez wątpienia: możliwość nawiązania bezpośredniej komunikacji oraz interakcji z potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi i sposobność do zaprezentowania swoich produktów lub usług „na żywo”, poprzez odwołanie się do wszystkich zmysłów klienta. Właśnie ta bezpośredniość i interaktywność targów stanowi ich ogromną przewagę w stosunku do innych narzędzi marketingowych, do których zalicza się m.in. internet. Nawet powstałe w wyniku integracji branży targowej z globalną siecią nowoczesne targi on-line nie są w stanie zastąpić tradycyjnego modelu przemysłu wystawienniczego, który jako jedyny, dzięki swojej unikalnej formule face to face, umożliwia przedsiębiorcom komunikację poprzez rzeczywiste doświadczenie.

Targi w jednym miejscu i czasie prezentują pełną ofertę rynku oraz pozwalają firmie zbudować szeroką sieć ważnych kontaktów biznesowych. Koncentrują one uwagę otoczenia – klientów, kooperantów, mediów – na firmach i ich konkretnych produktach. Dzięki nim w ciągu jednego dnia oferta przedsiębiorstwa dociera do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy wyspecjalizowanych osób, wśród których znajdują się nie tylko najlepsi nabywcy, ale wszyscy ludzie z branży, zebrani w celu porównania oferowanych produktów. Celność targów można pokazać przez porównanie kropli barwnika, która wpada do morza i kropli tej samej substancji, która wpada do szklanki wody. Podczas gdy morze to szeroko rozumiane otoczenie biznesowe, szklanka wody to potencjalni klienci, spotykani na targach, szczególnie zainteresowani daną branżą, produktami i usługami.

W efekcie, udział w wydarzeniach targowych pomaga zoptymalizować wydatki firmy, co ma wyjątkowo istotne znaczenie w okresie słabej koniunktury. Dzięki temu, że na targach jednocześnie gromadzą się wszyscy zainteresowani branżą, uczestnictwo w nich pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które w innych okolicznościach byłyby przeznaczone na indywidualne dotarcie do wąsko wyspecjalizowanych odbiorców. O opłacalności uczestnictwa w targach często może zadecydować jeden dobry kontrakt, który będzie procentował dla firmy latami.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(89)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: MTP | Poznań | targi

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum