
Ilość czy jakość?
Skuteczny (inteligentny) marketing
Kryzys powoduje, że wymagania stawiane promocji czy reklamie wzrastają. Z jednej strony oczekuje się jak największego ograniczenia wydatków, a z drugiej utrzymania dochodów na najwyższym poziomie. Jak zatem racjonalnie i efektywnie ulokować pieniądze przeznaczone na promocję? Odpowiedzią na powyższe pytania może stać się markethink, czyli marketing inteligentny.
Już od ponad pól roku media nie mówią o niczym innym, jak o kryzysie. Wszystkim zależy na tym, aby ten rok przetrwać albo z jak największymi sukcesami albo (częściej) przy jak najmniejszych stratach. Wszystko to powoduje, że wymagania stawiane promocji czy reklamie wzrastają. Z jednej strony oczekuje się jak największego ograniczenia wydatków, a z drugiej utrzymania dochodów na najwyższym poziomie. Jak poradzić sobie w tych trudnych czasach? Jak racjonalnie i efektywnie ulokować pieniądze przeznaczone na promocję?
Odpowiedzią na powyższe pytania może stać się markething, czyli marketing inteligentny. Używany od jakiegoś czasu przez zachodnich specjalistów od reklamy, jest już w zasięgu Polskich przedsiębiorców – i co najważniejsze, może stać się sposobem na klientów, którzy dotąd potrafili oprzeć się zabiegom agencji reklamowych. Markethink może być narzędziem, które zaskoczy nawet najbardziej wymagających klientów i z pewnością przekona ich do promocji, która wcześniej nie wydawała im się konieczna.
Rola marketingu na dzisiejszym rynku jest niepodważalna. Aby być konkurencyjnym, trzeba się wyróżniać i zaskakiwać odbiorców przekazem. Większość polskich przedsiębiorców korzystała już z usług agencji reklamowych, jednak markethink może wszystko zrewolucjonizować. Nowa filozofia, jaka za nim stoi, może działać niemal na każdego klienta i wpłynąć na jego nawyki konsumenckie. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że działania marketingowe to po prostu inwestycja. Kryzys – powodując, że pewne czy bezpieczne tradycyjne rozwiązania nie do końca się sprawdzają – wymusza elastyczność myślenia. W konsekwencji doprowadza do sytuacji, że nie ma prostych dróg dotarcia do potencjalnego klienta, a ponad wszystko liczy się indywidualizacja i pobudzenie ciekawości. Skuteczny marketing wyróżnia się ilością... kreatywności włożonej w projekt.
Podział na tradycyjne i interaktywne formy przekazu coraz bardziej się zaciera. Żeby przyciągnąć i zatrzymać klienta nie wystarczy już ulotka, billboard czy strona www. Odbiorca staje się coraz bardziej wymagający, a budżety przeznaczone na jego „dopieszczanie” – paradoksalnie – coraz mniejsze.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 9(89)2009 ![]() Zobacz więcej na temat: markethink | marketing |