Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> Ilość czy jakość? >>

Ilość czy jakość?

Skuteczny (inteligentny) marketing

Kryzys powoduje, że wymagania stawiane promocji czy reklamie wzrastają. Z jednej strony oczekuje się jak największego ograniczenia wydatków, a z drugiej utrzymania dochodów na najwyższym poziomie. Jak zatem racjonalnie i efektywnie ulokować pieniądze przeznaczone na promocję? Odpowiedzią na powyższe pytania może stać się markethink, czyli marketing inteligentny.

Już od ponad pól roku media nie mówią o niczym innym, jak o kryzysie. Wszystkim zależy na tym, aby ten rok przetrwać albo z jak największymi sukcesami albo (częściej) przy jak najmniejszych stratach. Wszystko to powoduje, że wymagania stawiane promocji czy reklamie wzrastają. Z jednej strony oczekuje się jak największego ograniczenia wydatków, a z drugiej utrzymania dochodów na najwyższym poziomie. Jak poradzić sobie w tych trudnych czasach? Jak racjonalnie i efektywnie ulokować pieniądze przeznaczone na promocję?

Odpowiedzią na powyższe pytania może stać się markething, czyli marketing inteligentny. Używany od jakiegoś czasu przez zachodnich specjalistów od reklamy, jest już w zasięgu Polskich przedsiębiorców – i co najważniejsze, może stać się sposobem na klientów, którzy dotąd potrafili oprzeć się zabiegom agencji reklamowych. Markethink może być narzędziem, które zaskoczy nawet najbardziej wymagających klientów i z pewnością przekona ich do promocji, która wcześniej nie wydawała im się konieczna.

Rola marketingu na dzisiejszym rynku jest niepodważalna. Aby być konkurencyjnym, trzeba się wyróżniać i zaskakiwać odbiorców przekazem. Większość polskich przedsiębiorców korzystała już z usług agencji reklamowych, jednak markethink może wszystko zrewolucjonizować. Nowa filozofia, jaka za nim stoi, może działać niemal na każdego klienta i wpłynąć na jego nawyki konsumenckie. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że działania marketingowe to po prostu inwestycja. Kryzys – powodując, że pewne czy bezpieczne tradycyjne rozwiązania nie do końca się sprawdzają – wymusza elastyczność myślenia. W konsekwencji doprowadza do sytuacji, że nie ma prostych dróg dotarcia do potencjalnego klienta, a ponad wszystko liczy się indywidualizacja i pobudzenie ciekawości. Skuteczny marketing wyróżnia się ilością... kreatywności włożonej w projekt.

Podział na tradycyjne i interaktywne formy przekazu coraz bardziej się zaciera. Żeby przyciągnąć i zatrzymać klienta nie wystarczy już ulotka, billboard czy strona www. Odbiorca staje się coraz bardziej wymagający, a budżety przeznaczone na jego „dopieszczanie” – paradoksalnie – coraz mniejsze.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(89)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: markethink | marketing

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum