Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> MSP >> Mercedes wśród wieżowców >>

Mercedes wśród wieżowców

Nowoczesne biura klasy A w Polsce

Na polskim rynku powierzchni biurowych pojawia się coraz więcej budynków klasy A. Dlaczego powstają, komu są potrzebne i jakie korzyści przynoszą firmom, które lokują w nich swoje biura?

Wynajem biura klasy A kosztuje więcej niż dzierżawa powierzchni o niższej klasie. Są to różnice rzędu kilkunastu procent. Przykładowo firma, która chce wynająć 200 m2 biura w nowoczesnym budynku zapłaci miesięcznie czynsz wyższy nawet o 5 tys. zł niż przy analogicznej powierzchni w budynku o niższym standardzie. Dla wielu firm jest to wciąż zbyt wygórowana kwota – jednak coraz więcej polskich przedsiębiorców twierdzi, że jest to koszt, który opłaca się ponieść.

Koszt, który się opłaci

Biurowiec klasy A wyróżnia się kilkoma istotnymi elementami. Dla wielu najemców najistotniejsze jest to, aby budynek był wygodny, a infrastruktura niezawodna, a także to, aby dostarczał dodatkowych korzyści dla przedsiębiorstwa, pracowników i oczywiście klientów. Właściciel firmy, która zdecyduje się na nowoczesne biuro, ma pewność, że będzie mógł dowolnie zaplanować przestrzeń przed wprowadzeniem się, a także swobodnie ją aranżować w trakcie wynajmu.

NAJWYŻSZE POLSKIE WIEŻOWCE

1. Pałac Kultury i Nauki (231 m) – Warszawa
2. Warsaw Trade Tower (208 m) – Warszawa
3. Rondo 1 (194 m) – Warszawa
4. Hotel Marriott (170 m) – Warszawa
5. Warsaw Financial Center (165 m) – Warszawa
6. Hotel InterContinental (163 m) – Warszawa
7. Oxford Tower (150 m) – Warszawa
8. Intraco I (138 m) – Warszawa
9. TP (128 m) – Warszawa
10. Altus Tower (125 m) – Katowice

W nowoczesnym biurowcu – pomimo, że pracownicy mają dla siebie więcej miejsca niż w standardowym biurze – na podobnej przestrzeni najemca może zorganizować więcej stanowisk pracy, a to wszystko dzięki dobrze zaplanowanej powierzchni. Podwieszane sufity i podniesione podłogi zapewniają swobodę w prowadzeniu okablowania, przy jednoczesnym zachowaniu estetyki wnętrza.  

W pełni wykorzystywane są także możliwości nowoczesnych systemów klimatyzacji i wentylacji – na bieżąco wymieniają one powietrze i utrzymują optymalną temperaturę. Tym różnią się od systemów montowanych w odnawianych, starszych budynkach biurowych, w których instalacje pełnią funkcję wyłącznie chłodzącą i tylko zwiększają ilość zabrudzeń oraz zarazków w powietrzu – co jest szczególnie niekorzystne dla coraz większej liczby osób borykających się z różnego rodzaju alergiami

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(66)2007


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum